Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!

Lorelei ~Ionel Teodoreanu


bf19Am vrut initial sa imi cer scuze pentru calitatea pozei, pentru ca nu am camera foto acasa, si facusem o amarata de poza cu web-cam-ul, dar intre timp am zis sa dau un search pe google, poate gasesc ceva mai a catarii. Si am gasit, google nu ma dezamageste niciodata

Asadar acum cat inca am in memorie fragmente si imagini din cartea proaspat citita, m-am gandit sa nu mai aman, blogul intitulat „Lorelei” .

In prima faza cartea mi se parea plictisitoare, si necaptivanta prin luuungile descrieri, de la care atentia mi-era distrasa de vecinii care au dat in nebunia centralelor termice si intarziatii lucratori de la „gaze” Dupa trecerea paginilor cartea imi devine interesanta, optimista prin fericirea lui Luli alaturi de Catul Bogdan (scriitor), parca eram martora iubirii lor. Dorinta de a citi mai mult crestea pe numarul paginilor. Speram din tot sufletul sa nu aiba se sfarseasca cu mortea unuia din ei…sau Doamne fereste..amandurora. Si asa am ajuns la paginile in care apare gelozia lui Luli, scrisorile semnate cu numele ei si framantarile lui Catul. Citesc in disperare, mama ma striga la tv „A inceput dansez pentru tine! Nu vrei sa vezi??” eu: Nu! mai citesc o sa vin pe la sfarsit. Ajung si la paginile in care Luli, moare (oooh nu …nu asta…parca ma luase pe neasteptate) Citesc in continuare, mai e destul, oare cum s-o termina?!

Catul ramane cu Gabriela, prietena din copilarie a lui Lully-Boy. Merg la Brasov. Trece de starea de depresie cauzata de moartea mult iubitei sotii, Luli, si se casatoreste cu aceata. Merg inainte pe acelasi drum, ea la liceul de fete, el la Universitate (asta dupa ce se intorc in Iasi) el se reapuca de scris romane, Gabriela este foarte mandra de sotul ei, de cel pe care il stima inca de la primele cari. Pe parcurs relatia aceltora se raceste, Gabriela apuca pe calea distractiei iar Catul isi pertrece timpul printre amintiri cu miros de tei. Nu mai lungesc, in ultimele pagini, Catul Bogdan merge la cimitir la mormantul fostei sotii si o intalneste aici pe dadaia (femeia care a avut grija de Luli inca de cand era mica) care sadea flori. PLeaca intr-o calatorie spre Galati, cu trenul amintirilor, isi reimprospateaza toate detaliile relatiei lui cu Luli/Lorelei..si ia calea Dunarii „Spre? La? In?” Caci numai asa putea scapa de femeia care se tinea dupa el ca un cane flamand dupa o bicata de carne cruda.”

In concluzie, de ce ti-e frica nu scapi….au murit amandoi dar nu imi pare rau ca am citit cartea, intra pe lista preferatelor mele. Desi am fost o singura data in Iasi, m-am simtit martora, parca eram tot timpul in urma lor. Acum ca am citit cartea as vrea sa vad si filmul.

Citate de neuitat:

„Boala intra cand sufletul uita sa inchida usa”

„Era fericit?Nu-si pusese intrebarea. Era trist? Nu-si daduse acest raspuns. „

„Marea Neagra are ochi albastri”

Comments on: "Lorelei ~Ionel Teodoreanu" (1)

  1. Intr-adevar e o carte mult prea interesanta si captivanta sincer nu ma asteptam la un asa sfarsit pentru Luli….eu incepusem sa ador personaju asta si mia parut si mai rau cand am vazut ca si sotul ei ii va impartasi aproape aceeasi soarta…aa da…si vorba ta m-ar incanta sa vad filmu:Dnice blog:*

Lasă un răspuns

