Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!

Pasarella 2009


blog pasarelaPasarela 2009, un alt eveniment monden unde m-am dus sa semnez si eu condica de prezenta, sa nu care cumva sa pierd ceva. Vazusem reclama in 7 seri, dar nu mi-ar fi trecut nicicand prin cap ca ar putea fi intrarea libera. Ivonica insa mi-a zis contrariul aratandu-mi si catalogul, cum ca e intrarea libera in limita locurilor disponibile, asa ca hai sa mergem.

Joi am fost prima data, prima prezentare de moda, care s-a tinut la sala Dalles, colectia lui Adrian Oianu. Acesta afirma ca rochia este elementul vestimentar cel mai feminin. Liniile generale ale designerului pun accentul pe imbinarea de noi tehnologii cu designul vestimentar romanism si feminitate.

Aici l-am vazut pentru a doua oara in aceeasi saptamana pe Dragos Bucurenci. Colectia mi s-a parut foarte draguta, rochite simpatice, accesoriile nu erau pe gustul meu, dar este doar afirmatia mea, neavand nici o treaba cu designul si moda, modele de asemenea, lume rafinata si de bun gust cu unele exceptii evidente.

Organizarea mi s-a parut excelenta, totul pus la punct, mai putin ora de incepere, care a intarziat ceva timp, probabil lipsea mireasa.

Plecand de aici, in spatele Universitatii se desfasurau cei de la B.Fit to the Street, cei cu teatrul de strada tocmai ce faceau niste acrobatii in piata Revolutiei, acrobatii in aer, escaladand cladirea. Am stat si aici pana la final, nemai durand foarte mult. Circul mi-a placut de mica, asa ca este ceva ce persista.

Incantate de experientele din seara asta am plecat multumite la casele noastre, facand deja planul pentru ziua de vineri.

Asa ca vineri nu am ratat sa revin la Hotelul Novotel cu ocazia conferitei pe tema de tendinte in moda, sustinuta de Gert van de Keuken. Parca ieri am fost aici cu Carter Films, nimic schimbat, totul la fel de primitor si de dragalas. Conferinta a avut loc in Sala Paris, ultimul ragnet. Mi-au placut prezentarile powerpoint care au sustinut conferinta, bine structurate, deloc plictisitoare, in schimb oboseala la mine isi cam spunea cuvantul in lumina slaba din incapere.

Prezentarea a fost in franceza, si am fost uimita ca eu care nu stau tocmai bine cu limba franceza sa prind idei, nu in totalitate dar intr-atat incat sa inteleg ceea ce se transmitea.

Asa ca au fost prezentate digital texturi de materiale, influente in culoare, cum moda se inspira de la natura: flora, fauna, cat si de la mediul social: urban, rural.

Urmeaza un an in care albul diafan isi va pune amprenta,iar materialele vor da senzatia de volum.

Normal ca nu m-am oprit aici si obosita cum era, am luato pe Ivonica dupa mine la alta prezentare de moda, care era acum la Muzeul de Arta Contemporana, aripa din Casa Poporului. Aceasta iesire a fost urmata numai de peripetii, asa incat pana am ajuns acolo am ras ca sa nu ne intristam. Convinsa ca Strada Izvor este cea cu parcul, ne-am dus la sigur si cand colo, prezentarea era doar la cativa pasi, daca se putea traversa curtea, dar la vreo 2 km ocolind prin exterior Casa. Asa ca am facut ceva radacini in statie la 385, am mers repede repede si nu am evitat un mare noroc ce ne-a iesit in cale, am mers mult si pe jos, si nefiind totusi sigure ca mergem in directia care trebuie, la capatul rabdarii am zis ca daca nu o nimerim, ne-am ales cu plimbarea si cu ploaia la cativa pasi in urma noastra.

Dand intr-un final de locul cu pricina, am mai mers cred 1 km si prin curtea Casei Poporului, ca doar nu degeaba este pe locul 2 in cartea recordurilor, unde am aflat cu uimire ca se intra pe baza de invitatie, asta ar fi chiar culmea in revista nu scria nimic, deci ceva era la mijloc asa ca intrebarea moarte n-are, ne-a fost adus la cunostinta ca se intra apoi si fara invitatie, dupa ce se ocupa locurile, macar n-am umblat atat degeaba.

Intrand la marele eveniment concursul <<Espoire Mode>>, care a reunit tineri designeri din Romania, si au avut ocazia vreo 10 sa isi prezinte colectiile, 4 fiind la final selectionati: Andra Caltan, Istvan Campan, Anca Ioana Petrea, laura Popoviciu. Creatiile din seara asta au fost si mai frumoase, intrecandu-le pe cele de ieri, una din temele de baza fiind Nunta la romani.

Ceva obisnuit, sa ma gandesc si eu si Ivonica la aceeasi chestie, este ca ne trecuse in cap la amandoua ideea ca ce ar mai fi fost sa fim cu Nonuca pe podium acuma. Dar o sa mai insist eu la Nonuca mea la colectia de camasi. Hihi

Mult a durat pana sa inceapa, pentru ca prezentarea in sine nu a durat mult, scurt si la obiect. Ce m-a uimit a fost ultima rochie prezentata, care avea vreo 2-3 metri pe putin de trena, parca avea o plapuma ce o tara dupa ea, de greutati mari asa incat mai sa dea cu modelul de pamant, saraca abia tara rochia dupa ea, pe tocuri cui fiind… ma gandesc doar la creatoare, ce o fi fost in capul ei, oricat de fitoasa ar fi mireasa si cat s-ar intinde cu bugetul nu cred ca si-ar lua o asemenea rochie, dar sigur nu inteleg eu arta adevarata…

Astea fiind spuse sponsorii acestui eveniment au fost L’Oreal ( au dat o pudra de obraz cadou) Evian ( nu ne-au lasat sa ni se usuce gatul la vederea frumosului) Meli Melo (care au facut esarfe cu Pasarela, normal ca am si eu una) si sigur mai sunt destule dar astea le-am remarcat.

Mi-am amintti acum, ca atunci cand eram mici cu Ivonica, si faceam haine la papusi vroiam sa fim designeri vestimentari, cred ca e ceva comun la varsta papusilor, dar noi le faceam la masina, si avem indrumatorul in casa, de fiecare data ne-am mandrit cu camasile, rochitele, fustitele facute de Nonuca. La multe petreceri am facut valuri cu rochite cu volanase, franjuri si alte minunatii si ne-am simtit in centrul atentiei …si inca mai avem idei si modele in curs de desfasurare.

Au revoir!

Lasă un răspuns

