Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


5331 Trebuie sa treaca o perioada de timp ca sa poti sa scrii un blog despre 3 saptamani din care trebuie sa scoti esentialul, lucruril frumoase…cand fiecare zi a fost speciala si am facut ceva interesant… asa ca acum dupa o luna de zile, linistita fiind dupa terminarea sesiunii ma apuc sa dezvalui intamplarile de la scoala de schi Parang…ANEFS.

Entuziasmata fiind de la inceput de aceasta petrecere inca dinainte sa ma fi vazut admisa, m-am trezit in vacanta de Craciun in care mi-am dat seama ca deja a trecut un semestru, se apropie prima sesiune dar nu inainte de a petrece 21 de zile in varf de munte …Parang. Multi considerand aceasca plecare o obligatie, ce nu ar trebui sa fie impusa de facultate, eu nici gand sa ma apropii de aceste pareri luand plecarea ca o tabara

http://farm4.static.flickr.com/3204/3300559531_2cca398bab_b.jpg

A trecut si vacanta de Craciun, a trecut si lunga zi incare am facut bagajul, zi in care ma gandeam sa fac o cariera din facut bagaje… oare ar merge ?! M-am vazut in tren alaturi de colegi cunoscuti dar si de cei ce …vin din obligatie adica cei ce nu i-am vazut pana acum, si nu peste mult in telescaun cu fata la soare cand acesta s-a oprit pe la jumatatea drumului. Totul mi se parea o distractie, ceea ce si trebuia sa urmeze.

Cazarea a fost si ea o palma zdarvana peste unele fete, dar nici ea nu a reusit sa ma faca sa im schimb vreun gand. Am mai fost eu in excursii cu cazari asemanatoare, si la cate povesti auzisem inainte, nu putea fi ceva mai bun…dar sa nu uitam « omul sfinteste locul « asa ca ….cei revoltati urmau sa se acomodeze.

http://farm4.static.flickr.com/3285/3300558987_0c1e1687cb_m.jpg

Prima zi am petrecuto pe partie cu lopata, pe ea eram sigura, intreceri cu lopeti cu colegii, punga, geci, faraas cine gasea ceva se alatura bobului, deci dilaila pana la prima sedinta in care ni s-au comunicat regulile taberei, ceea ce urma sa facem pentru 3 saptamani. Asadar am aflat regulile cabanei si anume orele de program : dimineata inviorare la 7 :30, micul dejun la 8 :00, vestiarul de schiuri 8 :30, careu 9 :00 apoi pe partie 4 ore pline, dupa care urma masa de pranz, program de odihna cursul scris, si apa calda in 3 zile din saptamana apoi program liber pana la 22 :30 cand urma sa se inchida usa cabanei, sa nu uitam de stingerea de la ora 23 :00.

Urma sa aflam ca pentru fiecare iesire trebuia sa scriem un bilet de voie si trebuia inmanat probesorului de grupa, si ca in fiecare zi cate o grupa se ocupa de asezarea si strangerea mesei. Toti profesorii de schi sunt exemplari dar din atatia profesori exemplari il consider pe profu’ nostru cel mai tare, si asta s-a obseervat atat la rezultate cat si la disciplina.

http://farm4.static.flickr.com/3423/3300558161_7ed8c8ecdd_b.jpg

Prima zi am facut o activitate la nivel de tabara, care viza urcarea unui dublu cablu pe varf de munte pentru a face legatura intre un generator si o cabana a teleschiului, pentru functionarea acestuia. Lucru destul de complicat dar ne simtim norocoase deoarece am fost doar 15 fete intre 70 de baieti. Si acum imi pare rau ca nu am luat camera cu mine in aceasta zi, desi amintirile raman vii in memorie, e bine ca din cand in cand sa ai pe ce sa te uiti. Tot azi am vazut si partia unde urma sa invatam alunecarea cu schiurile, drumul pana la cabana. Dupa masa avand program liber grupa noastra a iesit la primul curs de schi practic pe partia din fata cabanei, prima oara cand am pus schiurile in picioare, si desigur si prima cazatura, urmata normal de altele J

Prima saptamana a trecut mai greu, apoi zilele au inceput sa curga de la sine, acum era luni acum era vineri, ne obisnnuiseram cu programul, ne conformaseram regulamentului. Serile erau umplute la maxim cu dans pe la diverse cabane din preajma si udate cu diferite combinatii de ciocolata calda, ceai, grepfruit J si multa multa voie buna. Stiu sigur ca imi aminti intodeuna de munte cand voi auzi melodia Sofia- Motuga.

http://farm4.static.flickr.com/3038/3300559327_ca55a7dc56_b.jpg

Am invatat toate mecanismele de coborare, de ocolire si franre necesare unui shcior. Cu timpul am ajuns si la trecerea peste movile prin amortizare si cristianiile spre vale cu rotatie in ceea ce a constat si examenul in sine. Vrenea insa nu a fost intru totul alaturi de noi. S-a incalzit brusc, zapada s-a topit in mare parte, au aparut primele fire de iarba si chiar si bucatele de stanca, asa ca nu am fost atat de norocosi la cele doua concursuri (schi fond si alpin) si nici macar la examenul practic cand afara ploua des, iar zapada care era inghetata peste noapte se topea sub stropii desi. Am prins zile insorite, de umblai dezbracat, zile noroase in care te uitai din copac cum ploua, dar si zile cand ningea de nu vedeau in fata, auzeai doar voci.

Alaturi de noi au fost si cei de la Special Olympics, care urmau sa plece la campionatele mondiale din SUA la shci. Am fost alaturi de ei cu aplauze si incurajari la cele doua concursuri organizate. Si avem de gand in continuare sa ne alaturam ca voluntariat.

De ce sa nu spun ca am gasit si un dansator, de fapt dansatori am fost toti din grup, dar dansatorul asta ma dansa pe mine, nu conta ca era salsa, ca era sooooofiiiiaaaaaa veverita era numai in piruete, inca nu mi-am pierdut talpa de la incaltari dansand, dar inca lucrez la asta.

Ma bucur ca nu am avut probleme de sanatate cum ne speriau profii inainte de plecare, in afara de o raguseala cu care m-am obisnuit sa exist si o tuse nesuferita. A trecut fara sa ne dam seama si examenul practic, fiind anuntat intr-o dimineata la careu, pentru ca nu aveam incotro din cauza vremii ne-am grabit sa-l dam cat mai aveam pe ce. Apoi am inceput cu greu sa ne apucam de invatat pentru examenul scris, ultima etapa a acestei excursii. Daca ar fi sa inchid ochii vad ca intr-o oglinda toate zilele astea cum s-au scurs ele umplandu-mi sufletul pe zi ce trece, sa nu uitam ca mai avem in programa scolara si alte excursii de genul, natatia si orientarea turistica pe care le asteptam cu drag.

Tristi ne-am urcat in telescaun si am luato usor la vale catre Petrosani de unde am luat trenul catre sesiunea ce ne astepta in Bucuresti. Cu sperante de intoarcere imediat ce vom avea timp liber acum cu schiul in carca si nu cu lopata. Sper ca si acesta sa fie ca mersul pe bicicleta sa nu se uite niciodata, desi nu stiu cum m-am putut gandi ca voi uita vreodata …STRECOR INCARC SI PIVOTEZ. In tren mai plictisiti si parca mai lipiti de viata ca la dus cand nu stiu cum au rezistat ceilalti calatori in vagonul 4 in care am plecat majoritatea.

Sa nu uitam ca in primul weekend a venit si Ivonicea la munte, si ma bucur ca a prins zapada si vreme buna, si ca alaturi de persoane apropiate sufletului meu am vazut Parangul Mic si apusuri de neuitat. Cred cu desavarsire ca daca stii ce iti doresti se poate indeplini.

Aceasta ar fi o mica parte din cate am avut parte la munte, si am ales sa le impartasesc si cu ceilalti, si continuu sa incurajez noua generatie sa isi indrepte privirea si spre ANEFS avand in vedere ce admitere usoara ii asteapta, zic ca este o sansa pentru fiecare.

http://farm4.static.flickr.com/3204/3300559531_2cca398bab_b.jpg

Acum in final va spun Tabara va aliniati ! Tabara drepti ! Efectiv complet gata de inceperea programului…

Comments on: "Scoala de Schi Parang 3-24 Ianuarie 2009" (2)

  1. banuiesc ca tu si acum tot la unefs esti..ai cumva idee daca fetele merg impeuna cu baietii in tabara ptr montane sau ceva de genul…?Adica ma gandesc ca asa ar fii normal.

    • Evelina Rustem said:

      🙂 da se merge impreuna atat la montane (schi si orientare turistica) cat si la nautice(inot si stagiu de pregatire)🙂
      sa aveti zapada si voie buna!

Lasă un răspuns

