Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!

Turcia 15-18 Mai 2009


O alta excursie ce se arata de neuitat. 61c1Fiind o exursie in afara tarii, plecare la Conferinta Internationala de Dans Folcloric, Bursa Turcia, pentru o saptamana, ce altceva mai bun?
Ca la nici o alta iesire din tara, de data asta m-am interesat mai mult, m-am uitat de indata pe Google Earth unde merg, m-am uitat pe wikipedia sa stiu una alta despre orasul Bursa, sa vad ce as putea sa vizitez, asa am aflat ca Bursa este al 4lea oras mare din Turcia, si ca sunt o groaza de vizitat. Nu m-am lasat pana nu mi-am gasit si o harta a orasului sa o printez si sa o iau cu mine. In ultimele zile ma uitasem chiar si de vreme, sa vad daca bagajul este in regula: temperaturi ridicate pe zi, destul de scazute seara, de luni se anunta ca se strica vremea, am gasit pana si la ce ora rasarea si apunea soarele.

Entuziasmata fiind si de Cupa Leon de la Facultate, nu stateam pe ganduri si spuneam ca o sa lipsesc de la tenis si fotbal pentru ca plec. Adica imi anuntam plecarea. Curios de ciudat, totul bine pus la punct, entuziasmul in proportii mari, nu stiu in ce context am afirmat ca „si daca se intampla ceva si va treziti vineri cu mine inapoi la Bucuresti” (cu nici un gand, nici nu imi puneam problema si nici nu puteam sa ma gandesc la ceva ce ar putea sa strice plimbarea).

Vineri dis de dimineata am plecat la drum si culmea in 3 ore care le-am dormit inaintea plecarii imi aduc aminte ca am visat frumos, desi o intreaga saptamana anterioara ma trezeam dimineata cu amintiri urate din vis.
Iesim din vama Romaniei, trecem la bulgari, nu mai era mult pana la trece m la turci cand facem un popas sa ne mai dezmortim picioarele si sa ciugulim cate ceva si cand ce veste sa primim?! a murit organizatorul, conferinta se anuleaza pentru ca sunt in doliu. In linii mari pentru mine excursia s-a cam stricat.la plimbare puteam sa merg oricum, dar in alte imprejurari, in alte locuri cu alte persoane, cu alt mijloc de transport. Conferinta facea ca aceasta exursie sa fie speciala. Am continuat drumul dar cu o fata cam crispata si cu nu cine stie ce ganduri.
Am ajuns in Turcia dupa masa, am trecut de intalnirea cu Ataturk de la vama, am continuat traseul pe autostrada proaspat asfaltata, am trecut stramtoarea Bosfor cu feribotul (macar asa mi-am intregit mijloacele de transport cu care m-am plimbat) daca ar fi bani cred ca m-as baga la o croaziera. Pe feribot parca am mai zambit si eu m-am mai inveselit gandindu-ma ca totusi sunt in Turcia, si nu voi sta locului cat voi fi aici. Am auzit planul de bataie ramanem in Yalova pentru weekend.

Ajunsi mai pe seara inainte ca soarele sa apuna, am umblat dupa hotel cu cazare cat de cat rezonabile, si avand in vedere ca Turcia e Turcia, se negociaza asa ca am ajuns sa avem cazare la un hotel chiar dragut cu 50 lire (100 ron) pentru 3 nopti +mic dejun si plasat in centru, nu departe de faleza.

In prima seara am iesit la aer, si am remarcat ca totusi diferenta de temperatura nu este asa de mare cum vazusem pe net, am vzut si un apus splendid pe Marea Marmara, iar oboseala resimtindu-se dupa atatea ore de stat in masina, somnul a venit curand. Tot astazi am vazut si programul cu ce urma sa se petreaca in urmatoarea saptamana…adica ce am avut si ce-am pierdut.

Sambata am batut jumatatea dinspre mare prin Yalova, l-am purtat pe partenerul de dans, care ramasese doar partenerul de calatorie peste tot, hai si acolo, hai si acolo cu gandul cu care plec vesnic oricunde, am venit sa nu stau.

Am sa incep cu Yalova. Un orasel al carui nume semnifica „tarmul marii” cu plaja la Marea Marmara.Ceva mai mare decat Medgidia, cu un trecut zguduit de un cutremur, din cate am inteles in 1997 and au mu
rit foarte multi oameni, si multe cladiri s-au facut una cu pamantul. In memoria celor cazuti au ridicat un monument la cativa pasi de mare, unde sunt notate numele lor. De retinut faptul ca in locurile unde blocurile s-au prabusit nici pana in ziua de astazi nu au construit altceva. Blocurile sunt micute, cu curti foarte bine ingrijite, pline de flori, ceea ce imi da de inteles ca turcii sunt oameni gospodari.
De indata ce intri in Turcia, peisajul se schimba, obisnuita incele cateva ore cat am strabatut Bulgaria cu verdele crud, acesta s-a schimbat intr-o pustietate cu caldura ucigatoare. Am observat totusi ca pe langa autostrada erau plantate floricele, si din loc in loc cate unu cu o cisterna de le uda, deci morala desi climatul nu este tocmai prielnic, se ocupa de vegetatie, Apar si palmie
rii, maslinii, leandrul.
Plaja micuta, si cam neingrijita, poate ca asta deoarece cat am stat acolo n-am vazut pe nimeni in costum de baie, din respect totusi nici noi nu ne-am dat la plaja. Am ramas cu plimbatul pe soarele fierbinte si pe la apus. O fasie mica de plaja, mai mica si decat la Neptun. In apropierea orasului Yalova se afla Termalele, aici am fost tot in plimbare, o gradina imensa de relaxare si voie buna. O gradina botanica dupa parerea mea, pentru fiecare copac avea cate o eticheta cu orginea, numele si alte detalii. Un firisor de apa termala trece prin st
atiune, si alaturi piscine, si bai unde mai era lumea la costum de baie. Foarte frumoasa zona aici, relaxare, liniste, pasarele si mult verde.

Bursa orasul unde trebuia sa se tina Conferinta, am mers si aici sa vedem „ce am avut si ce am pierdut” …adica sa vad cu ochii mei ce vazusem deja pe Google Earth. Orasul plin de viata, ca un furnicar desi era duminica si magazinele si bazarul erau inchise. Am vizitat punctul de panorama, de unde se vedea toata Bursa, am vazut de sus stadionul Bursa Sport, piramida din centru, langa noi era turnul cu ceas, si mausoleul lui Osman Gazi am facut aici multe poze, am baut si un ceai (obicei tipic pentru turci, unde-i vezi beau ceai si fumeaza)

Am continuat excursia cu muntele Uludag, am vazut copacul de 602 ani, Yillik Tarihi Cinar, ma asteptam sa fie mai uscativ, mai trecut de ani, dar se tine bine verde si primitor. In Turcia ca si in Bulgaria mi s-a eschis apetitul de a merge la munte, anul acesta am in vizor munti din Romania, dar pentru viitor ar fi cazul sa ma gandesc si la trasee in strainatate.

Am mai observat faptul ca turcii sunt foarte ospitalieri saritori si de treaba, exemple clare sa ma credeti ar fi, cum unul ne-a insotit sa ne arate drumul spre copac, si dupa ce a stat si dupa noi pe acolo, ne-a mai dat si o cutie cu capsuni, iar alt exemplu ar fi la hotel Fatih nu venea liftul (nu stiam cauza) a urcat la etajul 4 a inchis usa si a coborat sa ni-l aduca, la fel s-a intamplat si in a doua seara cand stiam smecheria si nu l-am mai lasat sa mai urce, am facut noi putin sport.
Luni dupa 10 ne-am strans catrafusele si ne-am carat spre Romania, cu mult mai devreme decat trebuia, cu gand de intoarcere deoarece sunt o groaza de vizitat si Turcia e neam din care ma trag pana la urma.
Am mai facut tick pe lista de tari in care am umblat , am trecut stramtoarea inapoi cu feribotul cu care mi-a placut mult de tot, neamul pescarusilor flamanzi era pe urmele noastre.
Drumul de intoarcere a fost cu peripetii, dar bun traseu deoarece de data asta am intrat pe la Negru Voda prin vama, ne-am oprit in camp si am vazut stele pe cer cum nu am vazut in viata mea, mai multe si decat la bunica in sat, am facut o mica oprire in Varna, care
a reusit sa ma vrajeasca si sa ma gandesc la o plaja vara asta, harta am acuma putem pune planul la bataie.
Hoşçakal!!

Lasă un răspuns

