Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!

Curs Natatie Iulie 2009


IMG_0001Nici n-am avut timp sa imi dau seama ca am inceput cursul, ca deja am ajuns la examenul scris. Asadar dupa escapada noastra la Borsec, am inceput cursul de natatie. Eu fiind de la mare si nestiind sa inot, am primit destule replice taioase, dar daca nu stiam sa inot ce era sa fac? In afara sa imi dau toata silinta, nimic. La primul curs, timp de 2 ore am bolborosit apa…asa fara supraveghere, in afara de momentele cand IMG_0109a venit un nene sa se ocupe de noi astia incepatorii, si sa ne ia cu pluta, am bolborosit in continuare apa.

            Am vazut putina lipsa de interes, dar nu mi-am pierdut speranta sa invat si eu sa inot, acum ca tot am ajuns la o varsta, macar pana schimb prefixul sa stiu si eu sa inot. A doua zi, nu am facut cu profa’ noastra si a venit vecinul  nostru, profesor de inot. IMG_0067Asta a fost ziua norocoasa cand am facut mai multe exercitii, diverse si frumoase, asa am inceput sa prind curaj si sa mai las mana de pe sparge val, avand in vedere ca apa imi place. Din a 3a zi am inceput sa ma despart de grupa de incepatori si sa incep si eu sa inot cum pot….dar totusi sa inot. Cheia zic eu e sa stai relaxat, sa fii sigur ca nu se poate intampla nimic. (daca te increzi in Arhimede plutesti) IMG_0165

            Cursurile s-au facut pe grupe, 4 grupe la Bazinul Floreasca (si eu ) si 4 grupe la Bazinul Dinamo. Al nostru acoperit, Dinamo desoperit, iar orele de desfasurare erau pentru Dinamo la ora 6-9 iar pentru noi de la 12-15. Din pacate nu inotam in toate aceste 3 ore, ci una din ele, pentru ca se suprapunea cu antrenamentul poloistilor, trebuia sa o pierdem prin curte la incalzire in soarele fierbinte, sau citind pentru examenul scris.  O zi am avut si la Dinamo de dimineata, si mi-a placut mult, prinzi ultraviolete, inoti mai natural in aer liber, apa mai curata, mai calda, ora cam neplacuta dar totusi frumos si la ora aia, ai toata ziua la dispozitie. Asa ca placandu-ne la Dinamo am mers o data la un curs suplimentar. Adica am fost si colo si colo, am stat ca raIMG_0027tele in apa in ziua aia.

            Cu timpul a inceput sa imi placa spate, apoi bras iar in a doua saptamana m-am dat sa invat si craul, nu e printre preferatele mele, dar acum la sfarsit ma descurc si cu el … cat de cat. Eu sunt multumita de progresul meu in cele doua saptamani, imi pare rau totusi ca nu ma descurc cu sariturile. Numai eu am ajuns la performanta de a-mi sari casca din cap la sarituri. In ultimul curs am facut intoarceri, rostogoliri in apa. IMG_0148

            Cursul a continut si actiuni de salvare de la inec, transportul ranitilor, care mi s-a parut foarte tare, si interesant. Mi se pare foarte important pentru cei ce nu stiu sa inoate, sa stie macar cum sa se comporte ca atunci cand cineva le vine in ajutor sa nu isi faca singuri rau, si sa le mai faca si salvatorilor rau. A fost ceva noua si acest curs, frumos desi putea fi si mai frumos pentru ca nu ne-au dus la Eforie cum se zvonea ianinte de admitere. Parerea de rau ca s-a terminat oricum a aparut la sfarsit pentru ca nu s-a terminat doar un curs, ci a trecut un intreg an de facultate. IMG_0061

          Cum era sa omit ca am zdruncinat Bucurestiul cu bolidul cu Soso soferita ?! Am fugit de politie, am strabatut tot Bucurestiul, am plecat in fiecare zi la alta ora, si am ajuns ca in ultima zi abia sa ajungem la timpul potrivit, adica noi ajungeam tot timpul devreme si vroiam sa mai ajungem si tarziu sa nu mai pierdem vremea pe acolo.

            Doua saptamani de relaxare psihica, si exercitiu fizic intens, cu un program incarcat (pierdeam intreaga zi avand in vedere ca bazinul este destul de departe) cu miros de clor, cu regim pe baza de mere si eugenii J…am ajuns la sfarsit de an I, de acum nu mai suntem boboci, desi era bine in postura asta. IMG_0190

Luand inotul de la 0, consider ca as putea ajuta cat de cat, daca nu chiar sa invat pe cineva sa inoate, avand si metodica in cursul scris, asa ca don’t worry, in caz de ceva rau pot sa ma bag la o salvare, transportare, dar nu ma voi opri aici, vreau cursuri de specializare, vreau sa fiu Baywatch in toata puterea cuvantului. (ma scuzati life guard, dar imi place mai mult postura de baywatch)

IMG_0083Asa ca in final inchei cu replica lui Art: SHUT UP AND SWIM!

Comments on: "Curs Natatie Iulie 2009" (18)

  1. Ueeeeeeeee !!! Ce mai faci delfinulutzule???? Fain, fain la inot…vad ca-ti place. E normal, sportul e viata noastra😀

    Te pupacesc mult

  2. buna.Am citit tot ce ai scris…si imi place foarte mult cum povestesti toate intamplarile prin care ai trecut….In vara m-am hotarat sa dau si eu la Anefs-Bucuresti,sectia kinetoterapie…sper sa reusesc:-)…As vrea sa aflu si eu mai multe detalii…tu sigur ma poti ajuta…daca se poate,cand ai u timp…sa imi raspunzi si mie la cateva intrebari…ti-as fi recunoscatoare….:*….poate imi poti lasa un id de mess….imi multumesc si sper sa am ocazia sa vb mai multe cu tine….sa ma lamuresti si pe mine cu anumite lucruri….la revedere!

    • Evelina Rustem said:

      desigur, astept intrebarile:)
      ma bucur ca iti place ce am scris, sper sa pun ceva nou cat de curand!

  3. am auzit ca acum….pentru a intra la Anefs….nu trebuie sa mai dai atatea probe…cum ai dat u…si e la alegere intre gimnastica,atletism sau joc sportiv….
    Cat te-ai pregatit pentru probele scrise?ai facut intrebarile doar din culegerea aia…sau ai invatat si individual din manualele recomandate?Cati ai mai ai de facultate si dupa ce termini cu ce o sa te ocupi mai exact?Tu esti la bucuresti?

  4. 🙂 pai sunt la Bucuresti, sunt anul 2, se fac 3 ani cu 2 master. Probele da sunt simplificate acum, nu se mai dau cele 5 probe care erau acum un an, pentru probele scrise se scot intrebarile din culegerea aceea, mai citisem cate ceva pana sa scoata ei cartea, apoi m-am axat doar pe intrebarile alea, e usor, nu e problema!

    Dupa ce termin o sa ies profesoara de sport, se poate alege intre ed fizica (ceea ce fac eu) Sport performanta (nu e musai sa faci performanta) de la care poti preda la cluburile sportive ca antrenor, si kinetoterapie- adica masaj.

    Pe langa cele enumerate normal mai e varianta cu sali de fitness aerobic, si pregatire fizica, antrenori personali.
    Daca mai ai nelamuriri, imi spui!

  5. Avicenna(medicul orientului) spunea ,,Daca oamenii isi exerseaza corpurile prin munca si la momente potrivite , ei nu vor mai avea nevoie nici de medici, nici de remedii’’’ insa cati asculta acest sfat. Abia dupa ce ii cuprind disperarea recurg la un kinetoterapeut. Si mamele ar trebui sa inteleaga ca o viata sanatoasa nu duce decat la un copil sanatos.
    Aveti incredere in oameni pregatiti pentru astfel de terapii.

  6. eu vreau sa ma inscriu la facultatea de educatie fizica si sport dar mi-e frica de cursurile de natatie.ele sunt obligatorii?daca nu i-au parte la aceste cursuri este vreo problema?
    din ce an de facultate se fac aceste cursuri?

    • Evelina Rustem said:

      Buna,

      Da cursul de natatie este obligatoriu si se face la sfarsitul anului I. Deocamdata se fac la bazinele din Bucuresti si a fost foarte frumos.
      Daca nu il faci nu poti lua creditele si implicit nu poti intra in Examenul de Licenta, din punctul meu de vedere acest curs face parte din baza ce trebuie sa o aiba orice profesor/antrenor/preparator/instructor!

      Succes!

  7. multumesc pentru raspuns!
    iar in anul II si III nu se mai fac?

    • Evelina Rustem said:

      Nu in anul I sunt MDS Montane si Nautice, apoi in anul II Orientarea Turistica. ..si apoi mai sunt doar la Masterul de AMTL, asta daca nu se mai modifica nimic!🙂

  8. mie imi pare rau ca nu m-am inscris de prima data la aceasta facultate.ma intreb daca ma pot transfera in al 2-lea semestru la sport.crede-ti ca se poate?
    in general,aceasta facultate este grea?

    • Evelina Rustem said:

      Nu cunosc procedura de transfer! Insa poti rezolva aceasta problema cu o vizita la secretariat, poti lua numarul de telefon de pe site: http://www.unefs.ro iar din punctul meu de vedere facultatea de EFS este placuta nu grea!

  9. eu nu locuiesc in Bucuresti si ca urmare nu ma pot inscrie acolo.eu sunt din Targoviste si aici la noi vreau la facultatea de educatie fizica si sport.
    multumesc oricum pentru ajutor!

    • Evelina Rustem said:

      Nici eu nu sunt din Bucuresti, insa facultatea asigura locuri la camin pentru studentii din provincie!

  10. daca nu am practicat niciodata inotul ma pot inscrie la aceasta facultate?

  11. in ce consta probele sportive?cate sunt si daca nu trec una,mai promovez sau nu examenul?

    • Evelina Rustem said:

      Stiu ca se facea media aritmetica indiferent daca notele erau sau nu toate peste 5! In brosura cea noua probabil sunt scrise toate detaliile!

  12. multumesc frumos!

Lasă un răspuns

