Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


panzaImi place sa vad recenzii in reviste mondene, tip , bolero Pe tocuria unor carti bune. Tot din reviste am aflst si de „PS I love you” si de „Cele mai frumoase povesti de dragoste intamplate vreodata” (vezi blog mai jos). Asa am vazut recent si la cartea „panza de paianjen”, o descriere avand deja in plan sa o citesc pentru ca o cumparase Ivo, si acum ca o terminase m-am apucat si eu.

Asa cum imi propun pentru fiecare vacanta sa citesc, iar gama variata la pret bun oferita de ziare ca Adevarul si Jurnalul National, m-am apucat de citit.

Ivonici citea Panza de Paianjen in Grecia, iar ca timp ea a intrat in apa, mi-am aruncat si eu un ochi pe ea…l-am aruncat si pe al doilea si nu m-am putut dezlipi de ea decat dupa vreo 70 de pagini. Mi-a placut din primele pagini dar am zis sa nu stric ciclul de parcurgere a cartii, sa o las pe Ivo sa o termine, ca apoi sa imi vine si mie randul si sa o dam intr-un final lu’ Nonuca.

A mai trecut o saptamana, intre timp am plecat cu tata la munte, urmand ca de la Predeal sa ne urcam in tren cu mama…cu ea venind si cartea.Din prima zi m-amthumb_446_x_0_4806-89226-untitled1 pus pe citit cu sufletul la gura.

Cartea Dobrogeana as spune pentru ca o parte din actiune se petrece in Constanta, Mangalia, Balcic…. Imi place ca aminteste strazi, locuri cunoscute, ba mai mult pomeneste la un moment dat si de Medgidia. Actiunea se muta la Bucuresti unde continua amintirea locurilor cunoscute cum ar fi Parcul Cismigiu, Zona Izvor, Str Lipscani, Selari, Calea Victoriei etc.

O carte in care se regasesc ochii schimbatori ai marii si destinul trist al Dianei Slavu traind de mica in nesiguranta zilei de maine. Panza de Paianjen este o carte partial autobiografica fiindca autoarea a trait la Constanta iar o parte din intamplari sunt reale, imbinate la un moment dat cu fictiunea.  Trei zice, timp in care am citit cartea am fost alaturi de dezamagirile si problemele Dianei, de maruntele bucurii ale ei, de nelinistile ei, ajungeam la un moment dat sa ma gandesc la Diana ca si cum m-as gandi la mine. Cand am ajuns la pasajele in care i se facea o comparatie cu o veverita, am zambit, si eu sunt o veverita.

Cartea prin experienta pe care o transmite mi-e acum aproape de suflet, poate pentru ca si mediul este aproape de sufletul meu, marea m-a lasat pe ganduri de multe ori.  Personajul traieste experienta razboiului si a exilului, exact ca bunicii mei din partea tatalui…au stat si in bulgaria…Dobrogea apoi au fost nevoiti sa plece in Oltenia, revenind apoi in Dobrogea, tata era mic. Prin cartea asta am aflat niste amanunte care nu mi-au fost aduse la cunostinta pana acum, sau nu le-am bagat in seama.

Exilul, mutarea dintr-o casa in alta, saracia, grija zilei de maine, marea, nisipul fierbinte, o dragoste neimpartasita raman pentru totdeuna intiparite in memoria personajului implicit a autoarei.

Picture 316Nu m-am lasat si am terminat cartea inainte de Cluj, se innopta deja…am ramas pe ganduri, m-am zgribulit de frig si am plans ca la finalul unui film de dragoste, desi finalul nu este trist.

Parintii mei au avut grjia de copilaria mea si a surorii mele, si nu am simtit grija zilei de maine, la care poate ei s-au gandit adesea…

Recomand cu caldura o carte in tonul „Pe aripile Vantului”, o Scarlett O’Hara dobrogeanca, chiar Ivo mi-a sesizat asemanarea dintre carti si parca am vrut sa o citesc cu mai mult drag.

 

Comments on: "Panza de paianjen ~ Cella Serghi" (8)

  1. Te rog poti sa ma ajuti si pe mine cu cartea in format pdf? Te rog

  2. te rog frumos daca mai ai cartea imi spui si mie sfarsitul? eu o am intr-o varianta..groaznica, cu pagini rupte si randuri sterse. Dar m-am chinuit si am citit-o pana la ultima scrisoare a Dianei Slavu…si am observat ca imi lipseste ultima pagina :(((. As fi tare recunoscatoare daca mi-ai spune si mie sfarsitul. Mersi!

    • Evelina Rustem said:

      Hey, mai am cartea si daca mai ai rabdare pana saptamana viitoare la sfarsit cand ajung acasa, voi scana paginile si ti le trimit in mail, ca sa ai placerea de a citi si nu a primi o povestire, e ok asa?🙂

  3. e super ok :X mersi mult

  4. as dori si eu cartea in format pdf sau scanata sau oricum , imi trebuie azi😀

Lasă un răspuns

