Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!

Gogosi :)


Dupa ce un an de zile am zis ca ma apuc de bucatarie, astazi mi-am luat inima in dinti si m-am apucat, ca o gospodina ce ma dau. Gogosi am ales, pentru ca mi-era mie pofta de ceva timp si nu am vrut sa cumpar considerandu-le pe astea de acasa mult mai bune.gogosi 002

Asadar mi-am luat sortul si m-am apucat. Mama dicta ce rebuie sa pun iar eu respetam cu strictete,  pentru ca gogosi le sa ajunga la bun sfarsit.

Cantitatile pe care le voi da nu sunt nici pentru o portie intreaga, nici jumatate, pentru ca am zis ca fac acolo cat sa imi treaca pofta, pana la final s-au facut 40 si ceva.

~1 cubulet jumatate de drojdie cu zahar, se amesteca intr-o cana pana devine lichid;

~1 cana jumatate de lapte se pune la incalzit;

~3 oua: 2 galbenusuri si unul intreg;

~coaja de lamaie;

~esenta de vanilie;

~ulei (se incinge cam o cescuta);

~faina: mai mult de jumatate de pachet…

Astea fiind la indemana ne apucam de treaba: in faina se face ca un cuib in care se toarna ouale batute, drojdia, coaja de lamaie, vanilie si laptele putin cate putin, se amesteca pana se omogenizeaza si se intareste (se face coca) Se framanta bine apoi se pune uleiul incins (coca nu trebuie sa se mai lipeasca de maini apoi) faina se mai adauga in caz ca este prea moale.

Se lasa la dospit cam 30 de minute, daca mai este necesar se prelungeste.

Se intinde si se decupeaza gogosile cu cana (de preferat sa aiba marginea ascutita), apoi se mai lasa putin pana se prajesc.

Craticioara cu ulei din belsug. Cand gogoasa va pluti imediat dupa ce a fost pusa in ulei inseamna ca este destul de incins.

gogosi 003Astea fiind spuse, gata gogosile, se pot servi cu gem, finetti, miere si cu un ceai fierbinte.

Pofta buna!

PS: Na ca m-am facut si gospodina si m-am apucat sa scriu si retete.Macar la bucatarit se poate face performanta o data cu trecere anilor.:) Daca m-am apucat cu ceva intr-un final, inseamna ca o sa continuu…probabil o tarta zilele urmatoare. 🙂

Comments on: "Gogosi :)" (5)

  1. Multumim pentru postare si uite asa mai invatam unii de la altii.

  2. cata faina mai exact?

  3. Excelente!Mi-au iesit din prima…nici nu ma asteptam.Iti multumesc!

  4. Astazi am dat curs retetei tale, au iesit super! Cu mentiunea ca, in loc de dreojdie proaspata am avut praf!

Lasă un răspuns

