Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!

Magicianul ~John Fowles


238564581-234666-500_500Am gasit o lista cu carti de citit a lui Ivo din liceu, carti care nu le-a gasit, si care le cautasem si eu o data si…acelasi rezultat. Am mai incercat o data la biblioteca din oras si de data asta am gasit Magicianul de John Fowles.

O carte de 700 de pagini, veche cum sunt majoritatea cartilor de la biblioteca, cu o poza foarte interesanta din punctul meu de vedere pe coperta. Din graba mea de a o returna azi cand am terminat de citit, am uitat sa ii fac poza, asa cum fac eu de obicei. Insa am gasit poza cu coperta, pentru ca google-ul este mare, pe okazii.ro

Asadar o carte cu un suspans ingrozitor. Actiune ce se desfasoara in Anglia si in Grecia, culmea desi stilul este total diferit, desi este tot o poveste de dragoste la mijloc, si culmea fata este tot din Australia. Aceasta poveste de dragoste, inglobata de o poveste magica de pe insula Phraxos, un teatru fara spectatori, un joc de-a v-ati ascunselea sau un joc de-a Dumnezeu cum zic chiar persoajele in ultimele pagini.

Normal ca inceputul este putin plictisitor, pentru ca si scriitorul si-a permis in cele 700 de pagini, dar de-ndata ce prinzi jocul, nu poti sa o mai lasi, asa am citit drumul dus intors Medgidia Bucuresti fara sa ridic un ochi.

Un sfarsit deschis, un thriller as spune ca e cartea, pentru ca te pune la incercare pe tine ca spectator, si te pune practic sa iei parte la deciziile personajului principal Nicholas Urfe. Te conving de aumite chestii…iti aduc toate detaliile sa te convinga ca este asa, te gandesti care va fi continuarea, iar in cateva pagini vei vedea ca tot ceea ce s-a spus nu este adevarat. Te da practic peste cap…nici tu la fel ca si Nick nu veti sti care este adevarul de fapt, si vei astepta cu sufletul la gura sa vezi urmatoarea miscare.

O piesa de teatru jucata cu amatori, dar care isi intra atat de bine in roluri. Nenumarate deturnari de situatii, incat nu mai sti care a fost cea initiala. O piesa de teatru?! Un experiment? …de fapt numai situatii din care ai ce invata. Un roman psihologic.

O poveste plina de simboluri, de toti zeii din Grecia, de nenumarate piese de teatru, urmarirea subiectului „trei inimi”, luand parte si doua gemene la actiune.

Eram convinsa, ca la un asemenea impresionant subiect, si un roman atat de bun s-a gasit cineva sa faca o ecranizare, asa ca mi s-a confirmat pe un site ca in 1968 cu Michael Caine, Anthony Quinn si Candice Bergen in rolurile principale. Deci voi cauta, desi vizual am vazut propriul film dupa scenariul din carte. Acum urmeaza sa vad si opinia altui regizor.
Ce zici…vrei sa iei parte la joc?

Comments on: "Magicianul ~John Fowles" (1)

  1. Coucou,

    Ce mai faci veveritzo, uite ca m-am luat cu invataturile mele si uitasem sa mai tre pe la tine pe la blob. Vad ca este activitate.

    Sa sti ca si eu ma chinui de o luna cu Mizerabilii🙂 Sunt la mijlocul celui de-al doilea volum. Sper sa-l termin pana la sfrasitul anului🙂 Da nu ma uit la ecranizare pana nu termin😀 Desi cred ca am vazut filmul cand eram mic :))

Lasă un răspuns

