Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


IMG_0002Doua locuri unde incercam sa ajung de anul trecut, am tot zis cu Irina ca sa infloreasca lalelele, copacii, sa fie vara sa fie cald, asa ca am ajuns acuma la sfarsit de toamna, la inceput de frig cu Studentiada cu Vali si Irina.  Desi m-a deranjat lipsa de informare la muzee de faza cu Studentiada, pentru 1.5 lei nu merita cearta asa ca la fel ca anul trecut s-au facut ca ploua si ca nu stiu ce-i cu Studentiada. Am avut noroc ca nu a plouat san e strice plimbarea. Ma gandesc ca e un loc foarte frumos de plimbare vara pe caldura, asa ca ne gandim sa revenim, in plus sunt si casute in renovare, asa cIMG_0022a o sa vedem si ceva nou.

Pentru cei ce nu au ajuns inca, sau pentru cei din alte orase, sa isi puna musai pe lista de chestii de vazut in Bucuresti Muzeul Satului. Sunt facute casute din toate colturile tarii, asa ceva ce iti poate trezi chestii din Ion de Liviu Rebreanu, sau Morometii de Marin Preda… mirosul ala de vechi asa ca la casele de la tara, de casele batranesti. Totul la locul lui, si parca taranii ar fii la camp si te astepti dintr-un moment in altul sa apara pe ulita. Au chiar si vreo doua bisericute, lacul si insula Trandafirilor parca daca tin bine minte.Cred ca vara se poate ajunge cu barcuta din Herastrau.  Ce am mai IMG_0046vazut interesant, mori de vant, mori de apa, piua, si alte masinarii carora le poti vedea interiorul si mecanismele, sura pentru fan, totul ca la tara si nu in miniatura, totul pe bune.

Vorbeam cu Irina si Vali ne gandeam ca ce tare ar fi sa stam o saptamana aici, sa se mute caminele ANEFS-ului aici, sa fim tot asa cum am fi pe camere, in casute si sa nu il uitam pe Mureanu administrator. Hihi, sau macar o seara sa sarim gardul sa dormim acolo, n-ar fi tare? PRO TV-ul ne paste.

Am vazut pe pliantul cu harta muzeului, ca sunt vreo 85 de casute, Irina si-a gasit din Oltenia, Vali se bucurase de casa din Buzau, numai eu nu am gasit ceva cu Constanta, doar de la Jurilovca Tulcea, desi pe pliant erau vreo 2 cel putin. Nu-i nimic inca un motiv bun sa revenim.IMG_0053

A doua zi am mers si la Muzeul Taranului Roman, la Victoriei acolo, o cladire impunatoare, frumos amenajat si in fata lui, cu iarba verde frumoasa. Nici aici in buricul Bucurestiului nu a ajuns vestea de Studentiada asa ca si aici am platit 1.5 lei, repet nu-i o suma, dar numai ideea in sine. Mie mi-a placut mult, Vali nu a fost asa de incantat. Mie mi-a placut, ca am vazut ceva ce imi merge direct la suflet, coatume populare. Nu numai din Romania, ci si costume din Bulgaria, Ungaria, Ucraina ,Turcia, asa ca sa putem face IMG_0056o comparatie. Textele de pe pereti au mai fost tari, doua exemple imi aduc aminte: “sase zile sa lucrezi si a saptea s-o pastrezi” si “Doamne Doamne si iar Doamne, Dumnezeu pare ca doarme, cu capul pe o manastire si de mine n-are stire.”

Vali se astepta la ceva asemanator cu Muzeul Satului, cu casute, asa ca sa nu plece dezamagit de tot am vazut si o casuta in reconstructie, o bisericuta, si iar niste utilaje foarte foarte mari, mori de vant etc.

Altceva tare de tot a fost o faza cu o usa, inchisa pe care scria ca din spatele usii incepe timpul. Asa ca ne-am uitat unul la altul si am intrat. J O camaruta draguta foc, viu colorata pe pereti, cu chestii despre calendar si despre zilele, sezoanele anului… foarte interesanta idee.IMG_0107

Ce nu mi-a placut aici a fost sistemul de informare, cum in alte muzee vezi sub obiectul afisat ce e cu el, aici vedeai o cifra a carei semnificatie o gaseai in cel mai bun caz intre 20 de mii de foi plastifiate…interesanta ideea, dar s-au complicat degeaba, puteau sa lase ceva mai detaliat pe foi dar sa lase pe pereti si in vitrine semnificatiile.

In rest, nu am profitat cu nimic de Studentiada ca anul trecut, de fapt asta putea fi cu orice alta ocazie. Numai ca vom continua si cu alte muzee din Bucuresti.

Comments on: "Muzeul Satului/ Taranului Roman" (1)

  1. Si veveritele unde sunt ?

Lasă un răspuns

