Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Atat de placut impresionata am fost de aceasta carte incat nici nu stiu cu ce sa incep. Pot spune ca m-am apucat de citit in drum spre Medgidia pe tren, nestiind la ce ora o sa ajung acasa, am zis ca am timp destul.

Cartea am cumparat-o de la targul Gaudeamus, printre alte carti ce urmeaza la rand, si mi-a sarit in ochi pentru ca am avut de-a lungul anilor de scolarita recomandarile multor profesori de care voi pomeni ulterior.

Este exact tipul de carte cu care v-am invatat deja, si care imi place mie nespus si anume jurnal, confesiune. Avand ca loc de desfasurare a actiunii in Bucuresti, pe strazi pe care trec adesea, mi-i s-a apropiat mai mult de suflet. Astfel este confesiunea anilor de scolarie a autorului Grigore Bajenaru, la liceul impunator prin renume si pozitie si astazi, Gheorghe Lazar, din Bucuresti.

Am retrait alaturi de autor, toti anii de pe bancile scolilor, cu toate poznele, si intamplarile, lucrarile si ascultarile, cu notele bune si rele luate pe drept sau nedrept. Mi-am amintit de profesorii care ne-au fost alaturi sufleteste, sau de cei care nu au avut timpul sau placerea de a se apropia de noi. Si avand in vedere ca de la Academia Nationala de Educatie Fizica si Sport voi iesi profesoara de sport, mi-am facut incalzirea cu intamplari ale altor profesori, nazbatii ale scolarilor. S-a aprins asa ceva in mine, cand vezi atata daruire si suflet la un om, parca te pune asa intr-o stare…

Cu totii am avut de-a lungul timpului alaturi profesori pe care se vedea clar ca fac cu daruire ce fac, dar si unii care ne pedepseau pe noi pentru neimplinirea lor,nu? Asadar cu drag imi aduc aminte de Doamna Invatatoare, de orele de lucru manual din I- IV sau de colaceii cu care ne imbia de Craciun. Daca s-ar face acum o reuniune cu colegii din primara, cu totii ne-am aminti cu zambete. Din generala de doamna diriginta,careia ii crapa obrazul de rusine cand intra in cancelarie (asta era fraza cu care venea la dirigentie tot timpul, deci clasa noastra era cea mai buna din scoala)  sau doamna Birtoiu spaima scolii la geografie, care totusi ne-a ajutat nu? Stim in mare parte si acum capitalele tarilor si nu numai. Sau doamna Varasteanu de Istorie, de la care cu toate ca ne spunea cu tot sufletul lectiile, istoria a atras-o mai mult pe Ivonica….si cate si mai cate, fiecare ar fi in stare sa scrie o carte cu amintiri si intamplari, dar nu toata lumea are talentul lui Grigore Bajenaru.

Trecand la liceu, ne intampina alte pozne, asemanatoare in mare parte cu cele din carte, excursia la Iasi sau la Slava Rusa, Domnul Furtuna de Socio-Umane care ne-a si recomandat cartea, cu drag i-as scrie un mail sa ii povestesc prin cate m-a trecut cartea asta.

Doamna Nicolau de biologie, cu toata severitatea dansei, ne amintim cu drag si acum, si radem cand ne amintim cum stateam drepti ca in armata. Teacher cu „what a lovely day today” desi afara ploua cu galeata… sau Domnul Simion la care m-am gandit atent cand am citit cartea, sa vad daca aminteste de Liceul I.L. Caragiale din Bucuresti la care s-a transferat cand eu eram a 10a.

Si ce placut e cand stai si iti amintesti din vremea cand ti-era greu sa te trezesti de dimineata, sau stateai chitic in banca sa nu te asculte, sau cand cautai diperat ce sa copiezi la te miri ce lucrare. Sunt intamplari prin care cu totii am trecut, motive de aducere aminte.

Asa ca va recomand cartea, bucarandu-ma intr-un fel ca nu am citit-o cand eram inca la scoala, ci acum la facultate pentru ca mi-a dat o buna ocazie sa evoc anii petrecuti in scolile din Medgidia.

Cartea are si partea a doua si anume, Buna dimineata, baieti! in care autorul ne impartaseste si patanii si intamplari profesor fiind acuma. Si desi o parte din persoanje le cunosti (fiind amintiti mari scriitori), citesti cu placere randurile, stiind ca prin multe ai trecut si tu.

Va recomand din tot sufletul cartea, mai ales ca este si la oferta cu Jurnalul national, asa ca e si ieftina 10 lei am dat pe ea. Se citeste usor, si repede…si va umple sufletul. Si cat de bine mi-au prin pildele si sfaturile lui pentru cariera ce urmeaza, un bun indrumator!

PS: publicatia este si online pe www.scribd.com asa ca nu mai aveti nici o scuza! Cartea este de biblioteca de aratat si urmasilor!🙂

O puteti comanda de aici de asemenea.

Comments on: "Cismigiu & Comp. / Buna dimineata, baieti! ~ Grigore Bajenaru" (11)

  1. Ghy, bine ai revenit in blogosfera!!! Ce constructiva se arata vacanta de iarna! pentru cine nu stie, am incurajat-o pe Ghy mereu sa scrie, cred ca sunt fana no 1 a blogului ei..si asta poate pentru ca prin ea ma vad pe mine mai mica😀
    Blogul tau mi-a amintit de sentimentul pe care mi l-a dat „Romanul adolescentuui miop”. Am citit-o toamna aceasta in drum spre serviciu (stiu, e trist ca tocmai acum), dar aceasta carte m-a motivat atat de mult sa recuperez timpul pierdut din generala, liceu, timp pe care l-as fi putut valorifica atunci pentru dobandirea unei culturi generale solide astfel incat fac acum eforturi pentru a compensa – in fiecare seara macar 30 de minute ma uit la un documentar/citesc despre un episod din istorie, sau pur si simplu citesc pe wikipedia despre o personalitate despre care nu stiam si s-a intamplat sa aud in acea zi.
    O sa citesc si eu cartea lui Grigore Bajenaru, Ghy, m-ai convins!
    Ce frumos ai vb de profesorii din generala si liceu…
    Ca sa fac si eu un top al profesorilor in generala: locul 1 Nina Varasteanu. Tin minte ca preda cam jumatate de ora, in care vb foarte frumos, calm, intr-o atmosfera foarte placuta si degajata, dupa care ne spunea mereu „Inchideti cartile si caietele, va ascult!”. In clasa a 7-a aceasta profesoara mi-a propus sa facem meditatii la ea acasa duminica, gratuite, si asta doar dintr-o pasiune nemarginita pentru materia pe care o preda. Ce mai, jos palaria!
    Si ca sa continui topul cu locul 2, pentru mine s-a mai remarcat doamna Buhat. Excursiile facute cu echipa de volei, most important-Timisoara ’99 -faza nationala au fost partea fun a acelor ani!
    Locul 3 in top nu sunt sigura cine il merita: Popa Dorina sau Vasile Ojog -dirigintele.
    Amandoi au fost destul de asprii – de la Popa Dorina am invatat gramatica dar si comentarii de 25 de pagini de caiet studentesc – cat de haioasa mi se pare acuma faza! De la diriginte am invatat geometrie si algebra – cred ca unii dintre voi va mai amintiti de culegerea Carbunariu😀
    De la amandoi am invatat sa fiu perseverenta, cu toata severitatea lor si chiar daca nu faceam meditatii asa cum faceau alti colegi..m-au incurajat sa particip la olimpiade la care s-a mai intamplat sa iau o mentiune sau sa obtin un punctaj onorabil.
    Cred ca am facut o incursiune deja prea mare in anii de scoala generala… Clar, o sa citesc cartea lui Bajenaru…oare cum era viata mea daca faceam liceul in Bucuresti? Ghy, astept un blog despre liceu, ca sa adaug si acolo un comment!😀

    • Evelina Rustem said:

      da, vroiam sa mentionez dar fiind deja tarziu m-am grabit sa public blogul, si eu am observat asemanaraea cu „Romanul adolescentului miop” doar ca asta e mai hazlie parca, Romanul Adolescentului Miop e mai trista…

      • am citit romanul cu miopul – compendiu ce-i drept dar nu-mi mai amintesc nimic din el :)).. acum citesc si cartea recomandata de tine si incet incet incepe sa-mi placa. Daca nu l-as identifica pe macca in grig n-as face nimic asa ca eu scriu despre ea pe bucati, pt ca fiecare bucata imi aduce aminte de cate ceva din liceu. now stai si asteapta sa vezi la mine … ca scriu si eu o carte in un an :))

  2. eu am citit cartea asta de cateva ori pana acum… si de fiecare data as reciti-o cu aceeasi placere….

    prima oara am citit-o in liceu…. si m-am indragostit de ea…… apoi am reluat-o in facultate, de cel putin 2 ori iar ultima oara am citit-o acum cateva luni, cand a aparut la jurnalul….
    din pacate, buna dimineata baieti nu mi se pare la fel de faina…..

    cand am plecat la buc, la facultate… primul loc pe care -am vizitat – dupa o harta facuta de tati pe hartie🙂,.. a fost liceul lazar si cismigiul….. de care m-am indragostit iremediabil.. si acum cismigiul a ramas unul dintre cele mai frumoase locuri din bucuresti pentru mine, unde revin cu aceeasi placere de fiecare data……

    lectura placuta in continuare!

    • Evelina Rustem said:

      ce dragut, si eu imi aduc aminte ca am fost cu tata si sora mea in Bucuresti cand inca eram in liceu, si am fost la Teatrul Odeon, apoi ne-am plimbat prin cismigiu, vara era plin de lume, abia asteptam sa ajung si eu la Bucuresti.🙂

  3. Eu n-am sa ajung sa vad cismigiul dar sper sa ajung sa ma bucur si eu de clipele minunate care vor urma bafta in ceea ce va propuneti

  4. Nina Varasteanu said:

    Doamna profesoara de istorie va multumeste pentru gandurile frumoase si pentru faptul ca nu ati uitat-o!
    A citit cu placere comentariile si si-a amintit cu drag de voi!
    Mult succes oriunde v-ati afla si sa pastrati amintirile vii!

    Cu drag, Nina Varasteanu

    • Si pe mine ma bucura nespus de mult cuvintele dumneavostra! Nu vom uita niciodata orele de istorie din generala🙂 Multa sanatate!

  5. Evelina Rustem said:

    Buna seara Doamna Profesoara,
    Nici nu stiti ce bucurie imensa imi fac cuvintele dumneavoastra. De fiecare data cand ne intalnim cu colegii de clasa evocam anii trecuti, pe bancile scolii. Multumesc inca o data pentru daruirea cu care ne-ati insufletit, pentru ca acum sunt si eu profesoara de educatie fizica.🙂

  6. mda si mie mia placut povestea din cismigiu:):X

  7. […] ca mi s-au aprins calcaiele dupa Bucuresti. Este o poveste verde ce misuna de viata. Daca ai citit Cismigiu & Company de Grigore Bajeaaru stii deja despre ce vorbesc. Vara sunt aduse aici pasari exotice, iarna poti […]

Lasă un răspuns

