Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


O carte cu atatea rafturi cat o librarie, avand in vedere continutul ei atat de complex si cuprinzator, atatea titluri cunoscute cu o puternica rezonanta in randul cititorilor, iar autoarea cu aceleasi gusturi ca ale unei romantice desavarsite.

„La rascruce de vanturi- Emily Bronte”, „Pe aripile vantului- Margaret Mitchell”, „Emma- Jane Austen” romane ce suna cunoscute tuturor iar din noul val de romane de remarcat: „PS  Te iubesc- Cecilia Ahern”, „Unde esti- Mark Levy”

O carte care trezeste emotiile primirii unei scrisori, o carte care dezbate diferentele intre generatii, si care aduce aminte de filme inspirate de carti. Nu poti sa te dezlipesti de ea, desi e destul de voluminoasa si pentru ca toti cei care citim ne confruntam cu amortit de picioare sau dureri de coate, autoarea atinge la un moment dat subiectul despre pozitii in care poti citi mai relaxat. Emma, personajul principal, librareasa divortata care isi creste singura fiul, Mattia, va restaura o librarie mostenita, care o va dedica iubirii. Te face sa te gandesti cum ai decora-o daca ar fi a ta, ce carte ai alege pentru a o amenaja o vitrina, ce carte ai desemna in top 10 si ce standuri mai atragatoare ai aranja.

Protagonista cartii, traieste o idila cu un fost coleg de liceu, cu care alege sa tina legatura prin scrisori si sa se intalneasca o data pe an, pe 10 aprilie in Franta la Belle Ile le mer. Emma va avea parte si de bune si de rele, ceea ce e important e ca trece cu brio.

O carte ce promoveaza lectura si sportul (Emma e adepta pilatesului si a gimnasticii de intretinere) si o recomand pentru toate varstele.

E prima carte care o cumpar de la Cora, iar daca Emma din Libraria Iubirii ar sti ar  fi total contrariata, chiar cu o chestie de genul incepe romanul.  M-am bucurat pentru ca era cu 10 lei mai ieftina decat in orice alta librarie.

Are o coperta atractiva pentru cei ce iubesc scrisorile sau macar scrisul cu stiloul.  Nu sunt de acord cu ideea ca Federico e insurat si tine totusi legatura cu Emma , dar pentru ca prezenta Annei, sotiei sale nu se simte, am trecut cu vederea.  In afara de e-mail pe care il verific zilnic, nici eu nu ma omor dupa telefoane, ador scrisorile si felicitarile, numai ca nu am avut ocazia sa tin o corespondenta doar cand eram mica, vorbeam cu verisoarele mele.

Am sustras din carte titluri de carti care mi-au sporit curiozitatea, de asemenea si filme ce au la radacina o carte.  M-am bucurat ca majoritatea titlurilor amintite in carte  imi sunt cunoascute si mi-au starnit amintiri si am sustras destule citate dragute , normal ca le voi scrie si aici nu le voi tine inchise in agenda.

” Vroiam sa fiu cea care vinde o marfa nemuritoare, iubirea.”

„Detin o biblioteca interioara , cu doare ale caror subiect esti doar tu si unde pot regasi multe despre tine.”

„Cititorii pursange nu-si iau niciodata vacanta de la cartile lor.”

„Un plans sanatos de autocompatimire, ca o ploaie repede de vara care spala strazile.”

„Ceea ce simte omul cand e indragostit constituie probabil conditia noastra normala. Iubirea ii arata omului cum ar trebui el sa fie de fapt.”

„Cartile se nasc pentru a fi atinse, luate in mana, purtate in pat, pe o banca, in autobuz, pe canapea, direct pe pamant cand stam intinsi pe iarba , ba chiar si pe ciment.  Oamenii citesc in statii in timp ce asteapta. pe sezlongul de la plaja romanele se degusta la primele ore ale diminetii sau la asfintit. In sala de asteptare de la dentist imi reglez tensiunea cititnd la fel fac si la esteticiana ca sa suport mai usor epilatul cu ceara. Preferatele mele raman insa trenurile – cea mai vata si mai poliglota sala de lectura din lume.Cei care nu sufera de greturi si ameteli pot citi si in masina.”

„Cititul e ca fumatul, diferenta e ca nu iti cere nimeni sa te lasi.”

PS: Mi-a placut foarte mult incheierea cu multumiri in care dezvaluie ce si cine a inspirat-o pe autoare sa scrie cartea. Original.🙂

Lasă un răspuns

