Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Inima Americii si un foarte important oras de pe glob, un furnicar de oameni din toate colturile lumii. Am tinut neaparat sa scriu cateva randuri despre el pentru ca are legatura cu blogul anterior cel cu “Libraria Iubirii”. O sa dezvalui misterul in randurile ce urmeaza.

Mi-am amintit de colectia Cotidianul “Cele mai iubite orase” castigata pe site-ul http://www.Heyo.ro si avand de parcurs 4 ore cu trenul spre Bucuresti am spus ca este perfecta o cartulie ca asta. Din primele pagini am avut o mare surpriza: poza cu libraria Barnes & Nobles, cea mai mare si faimoasa librarie din New York, libraria de care amintea Federico in scrisorile pentru Emma. Mi s-a parut o coincidenta foarte mare si foarte draguta faptul ca din 10 orase am ales tocmai New York si se pomeneste tocmai de ceva proaspat asimiliat. Asa ca citesc incantata in continuare, ca am de a face cu o dezlegare a cartii anterioare.

Surpriza, in paginile ce urmeaza vorbeste si de Morgan Library, de asemenea un fel de laitmotiv in Libraria Iubirii, arhitectul Pierpont Morgan fiind un model pentru Federico, renumitul arhitect pentru cladirea ce rezista inca si astazi.

Desi mie nu mi-a placut istoria, incerc pe cat posibil sa recuperez, asa ca am citit curioasa fiind istoria New Yorkului, asa ca am aflat si date geografice. Mi-am imbogatit cunostintele. Manhattan, Brooklyn, Harlem, Boston, sunt printre putinele nume pe care le auzim prin multele filme. De exemplu Upper East Side mie imi aduce aminte de Gossip Girl.

Carticele tip ghid, sunt foarte utile si sunt pline de lucruri interesante, adica ceva gen expresia “esentele tari se tin in sticlute mici”. Fiecare isi va aminti altceva, sau ii va sari in ochi alta informatie, depinde de trairile anterioare, asa ca pentru drumuri scurte recomand cartile de la Cotidianul, avand presarate imagini frumoase dandu-ne ocazia macar sa calatorim cu mintea daca buzunarul nu ne permite sa calatorim si cu piciorul.

Cu gandul ca voi vedea in viata asta New Yorkul si ca voi adauga o pietricica si o floare presata la colectia mea, va recomand  cartea de fata cu caldura unei primaveri intarziate.

Orasul inaltimilor, al verticalitatii absolute, al libertatii.

Orasul unde conceptul „urban” este mai bine reprezentat ca oriunde altundeva.

Orasul in care fiecare peisaj poate reprezenta o fotografie de album si in care oricine isi poate gasi un loc in care sa se simta ca acasa.

Orasul care nu doarme niciodata.

Comments on: "New York- Colectia Cotidianul" (1)

  1. interesant !

Lasă un răspuns

