Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Balanta desavarsita, nascuta la sfarsitul lui septembrie, imi plac zilele insorite reflectate in frunzele aramii, aurii ce aduc aminte de vara ce a trecut, asa ca de indata ce am primit mail de la Team Work prin care anuntau evenimentul, m-am inscris.

Desi toata saptamana a fost frig ai mohorat, am avut incredere in prognoza meteo si ma incalzeam la gandul ca o sa ma joc in gramezi de frunze adunate cu grija de voluntarii Team Work.

Iata ca sambata a rasarit un soare caldut asa cum ar trebui sa fie toate zilele de toamna, asa cum erau cand eram mici si stateam pe afara pana se intuneca jucandu-ne.

Pentru ca am fost do ar la Curatenii de Primavara, fiind in premiera la Curatenia de Toamna mi s-a parut un eveniment de nelipsit, asa ca am fost acolo alaturi de Cristina la ora 9 fix. Multa lume a iesit din casa pentru un scop atat de placut. Copii, parinti, elevi, invatatoare, educatoare, profesori au luat parte la aceasta curatenie. Pentru ca in anii precedenti am  ales sectorul de langa Iuliu Maniu, de data aceasta am ales aleea de langa „Gradina Italiana” ; aleea castanilor cum o numesc eu , prima alee vizitata cand am venit cu Ivonica pentru prima data in Gradina Botanica prin anul I sau II al ei de facultate , cand am intrat pe la Facultatea de biologie.

Aleea cu castani fiind, frunze din belsug am luat greblele si frunzarele cu Cristina si ne-am apucat de treaba, ceea ce a mers repede si placut, frunzele au apucat drumul gramezilor si  s-a luminat peluza.

Dupa masa de pranz a mers si mai bine pentru ca ne-am apucat de taiat lastuni, cu burta plina a mers repede si ne-amapropiat foarte mult de sectorul decorativ ceea ce inseamna ca misiunea a fost indeplinita. La fel ca in fiecare an organizatorii dau voluntarilor o mica atentie, asa ca i-am dus mamei doi bulbi de lalele si un alt ecuson cu „Gradinar”.

In pauza am fost cu Cristina sa vedem ciresul japonez cu „frunzele la pamant” iar culorile si combinatia acestora a fost una spectaculoasa si toamna.  Iar pentru ierbarul meu de acasa in care adun eu tot felul de flori, frunze inca din anul I, sa-mi aduca aminte de locurile pe care le-am vizitat, am adus un trandafiras rozaliu, si niste frunzulite de ceva copac urias, inca nu stiu care ii este numele pentru ca nu avea eticheta dar probabil voi afla.

Pentru a admira in continuare degradeul de culoriam mai primit si un cartonas cu intrare gratuita la Gradina Botanica timp de o luna, sper sa am timp sa ajung macar de 2 ori. Desi obosite si prafuite, am plecat foarte multumite si incantate de la gradina.

Last edit:

Pentru ca pe 1 Noiembrie soarele a ales sa straluceasca din nou, si eu venind de la curs din Progesul, am ales sa ma opresc prin gradina, sa vad si celelalte sectoare.  Fiind luni, vizitatorii nu mai erau intr-un numar asa de mare, numai bine sa mergi linistit cu gandurile tale, printre copaci batrani cu „frunze carunte”. Am mers prin toate zonele, nu am vrut sa imi scape nimic, am facut si cateva poze…si daca acum cativa ani intrebarea era unde se duc ratele iarna, anul  acesta m-ar interesa unde se duc veveritele iarna?

Ciresul japonez a chelit de tot, nu mai avea nici macar o frunza pe el, la fel si altii copaci singuratici, insa de data asta aleea ce mi-a placut cel mai mult, e cea de la cascada, adica aleea Gimnospermelor, unde cotrastul culorilor e unul fantastic. Verde si aramiu, de-o parte si de alta a aleei, in plus cele 2 rate de pe minilac, ceva foarte frumos, de altfel e si aleea unde asta vara filmam cu Vali proiectul cu step aerobic.

Mi-am facut un buchetel de frunze de stejar si am iesit incantata din gradina, cred ca am aflat cum se numeste si copacul ale carui frunze o sa aminteasca aceste evenimente  peste ani din ierbarul meu: Taxodium distichum, un chiparos de balta printre atatea conifere care iti dau senzatia ca esti pe o alee la munte.

PS: Ultima poza este luata de pe grupul Facebook al Team Work printre poze am aflat si ca veveritele inca sunt in gradina, fotograful le-a surprins🙂

Lasă un răspuns

