Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Desi e iarna si e frig, mie inca imi arde de plimbare asa ca am hotarat ca dupa orele de sambata de la sala, sa plec spre Buzau, pentru ca vara ce a trecut nu am reusit sa ajung. Stiindu-l pe Vali mai comod, si vazand ca afara desi e soare e foarte frig, nu am pomenit de nici o iesire, nici macar in Crang; dar am avut parte de o mare supriza din partea lui. Pusese deja la cale cu Octavian ca duminica inainte de plecare sa dam o fuga la Vulcani pentru a mai depasi un punct de pe lista mea de vazut. Foarte incantata la o astfel de initiativa si cu camera mereu la mine, am surprins bucuria celor 4 drumeti.

Pentru prima data am aflat  de Vulcanii Noroiosi in copilarie cand pe holul blocului administratora afisase un calendar cu poze reprezentative, de anul trecut imi propusesem sa ajung acolo, asa ca daca aceasta a trecut nici iarna nu e de stat acasa, asa ca a fost o excursie draguta, si o supriza foarte placuta din partea lui Vali.

Desi cum am reamintit frig rau afara, mai erau curiosi ca noi, in vizita la Paclele Mici, vreo 5 la numar. Eu agila ca o veverita am trecut pe la toate conurile de vulcan, atat cei ce au incetat activitatea cat si la cei activi care bolboroseau mai mult dupa ce te intorceai cu spatele si vroiai sa pleci.  Cele -2 grade de afara nu au reusit sa inghete noroiul pentru ca acesta vine  fierbinte din adancul pamantului, emanand gaze, alteori cu miros de sulf acum inodore.

Noroiul uscat de la fosti vulcani, dar si drumul parcurs de acesta a format un labirint de vai si coline pustiu, fara urma de viata dandu-ti impresia ca esti intr-un alt decor. Numarul vulcanilor activi variaza, de data aceasta a fost mic dar de ajuns.

Pentru cei ce vor sa ajunga , Rezervatia Naturala se afla la vreo 30 de kilometri de Buzau, se ajunge relativ usor. Iar ceea ce am observat eu este ca se poate ajunge si cu trenul pentru cei mai sportivi si mai drumeti, de la gara Berca daca nu ma insel, oricum pe ruta lui Nehoiu, mai sunt 12 kilometri care pot fi parcursi pe jos sau cu ocazie.

Desi din Buzau am plecat pe soare, cu cat ne apropiam de Subcarpatii de Curbura, cu atata cerul era mai acoperit de o patura violet de nori, patrunsa din loc in loc de razele ascutite ale soarelui de decembrie, dandu-mi  ocazia sa vad o paleta diversificata de culori.

Pretul unui bilet este de 1 lei pentru elevi, 2 lei pentru studenti si 4 pentru adulti, la iesire avand chiar si vederi si niste vulcani din gips. Suraveghetorul ne-a avertizat sa nu punem mana in noroi pentru ca irita pielea, pamantul fiind sarat si foarte sulfuros, nepermitand plantelor sa traiasca in zona, cu exceptia a 2 plante iubitoare de soluri sarate.

Pentru a incheia  inscrierile cu ceva la fel de  frumos ca ceea ce a fost in sufletul meu azi, am optat sa va arat o poza artistica facuta de doamna Flori Jianu, fotograf ce colaboreaza cu site-ul Bucurestiul meu drag si pe care am cunoscut-o la ultimul Bikewalk.


 

Comments on: "Vulcanii Noroiosi ~ Buzau 12 Decembrie 2010" (1)

  1. […] Vulcanii Noroiosi ~ Buzau 12 Decembrie 2010 Sun Dec 12, 2010 23:43 pm Desi e iarna si e frig, mie inca imi arde de plimbare asa ca am hotarat ca dupa orele de sambata de la sala, sa plec spre Buzau, pentru ca vara ce a trecut nu am reusit sa ajung. Stiindu-l pe Vali mai comod, si vazand ca afara desi e soare e foarte frig, nu […] […]

Lasă un răspuns

