Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Asa cum m-am obisnuit deja, in fiecare iarna mai invat cate un joc. Cum anul trecut ma incalzeam cu Monopoly si Poker, anul acesta am incercat ceva mai pentru sufletul meu, Ticket to Ride si Risk Comander.

De indata ce am auzit ca vom avea un joc cu trenulete, nu mai puteam de nerabdare. Eram convinsa ca imi va placea negresit. Am avut un pic de asteptat pentru ca de aflat aflasem inca de pe drum spre Sinaia de la Florin, dar imediat ce am jucat prima partida, am vrut sa jucam in continare neincetat.  Prima zi dupa Revelion ne-am incins cu totii la joc, iar eu normal ca m-am inscris la cei ce joaca Ticket to Ride, pentru ca de Rummi eram satula, ani de-a randul. Asa ca mi-am ales culoarea verde pentru trenulete, culoarea indragita de mine… iar trenuletele mele se asemanau cu vagoanele de Curtici cum erau cand eram noi mici, trenul direct Mangalia-Curtici.
Si eu si Vali, noi in acet joc am fost instruiti in privinta regulamentului, care mi s-a parut destul de accesibil, comparativ cu Pokerul de anul trecut, cu care nu am nici o tangenta nici pana in ziua de astazi. Scopul jocului este sa completezi o ruta lunga si 2 rute mai mici, si a strange cat mai multe puncte. La fel ca orice alt jucator incepator am avut noroc si la acest joc si desi ca punctaj nu aveam foarte mult in comparatie cu ceilalti, avand cel mai lung tren si o gara nefolosita am reusit sa ma clasez pe locul II din 5 oameni iar Vali a iesit primul.
Astea fiind spuse fiind tarziu am continuat o alta partida de joc doar cu Vali, desi nu e foarte distractiv in doi oameni, am jucat doar de dragul jocului si de data asta am castigat.
Am continuat si am jucat si zilele ce au urmat si distractia a continuat desigur, mai ales cand cineva iti lua ruta si trebuia sa ocolesti jumatate de harta sa ajungi la destinatie.
Ticket to ride se incadreaza la jocurile de strategie si desi nu sunt zaruri in joc, cartile folosite trimit jocul putin si la noroc.
Designul plansei a vagoanelor, a cartilor este unul deosebit, iar ceea ce am vazut recent pe internet este ca se gaseste si harta Romaniei de downloadat si multe alte harti desigur. Noi am jucat cu Europa. O sa mai caut dar sunt convinsa ca se poate juca si online, ceea ce mi se pare aproximativ la fel de atractiv, la ideea ca se joaca tot timpul in 5, asa cu plansa doar la ocazii speciale sa se stranga jucatori.

Cel de-al doilea joc este Risk Comander, jocul adus de Ivonici de la Florin, cel mentionat mai sus e al Iepurelui Madalina. Risk din pacate nu a avut asa success ca Ticket to Ride, pentru ca jucaseram deja de cateva ori inainte, asa ca jucatorii s-au imputinat. Am ramas doar 3, eu Ivo si Mada, de data asta harta cuprinde toata lumea, toate continentele, iar scopul lui este sa cuceresti terirorii sis a elimini jucatori. Din pacate am fost eliminata prima. Se incadreaza de asemenea la jocurile de strategie, cu exceptia faptului ca se joaca si cu zarul deci ceea ce se intampla atarna de norocul zarurilor.

Din punct de vedere al regulamentului mi se pare putin nedrept pentru ca un jucator are dreptul sa stea sa atace cat are chef, abia apoi cand nu mai are ce face, lasa locul si celuilalt, asa ca eu am sarit din joc la al doilea tur. La zaruri n-am avut pic de noroc(numai 1-1 3-2 1-3). E interesant si jocul asta, as mai juca si alta data, nu mi-am pierdut increderea ca e un joc frumos.  Piesele sunt niste tanculete, avioane si niste tancuri si mai mari, iar zarurile sunt in numar de 5. Tot asa se distribuie o misiune, cum ar fi cucerirea unor continente sau eliminarea unor jucatori.
Sper sa mai jucam in continuare jocurile astea, si sa descopar si altele noi.

Lasă un răspuns

