Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Pentru ca in Carrefour am drum tot mai rar, neavand prea multe ce sa cumpar din pricina regimului, m-am abatut mai mult in raionul de carti, asa ca fiind cu ochii dupa cartea Andreei Raicu Stylepedia sa pot sa imi fac o idee, de pe un raft mi-a sarit in ochi cartea despre care m-am apucat sa scriu, imaginea fermecatoare a lui Grace de pe coperta m-a vrajit si parca numele lui Rainer imi suna cunoscut din cartea “Cele mai frumoase povesti de dragoste intamplate vreodata” care am citito cu sufletul la gura. Asa ca pretul fiind doar de 10 lei, nici nu m-am gandit sa nu o iau.

M-am apucat sa o citesc de indata, timpul fiind scurt pana la intrarea in sesiune, scrisul fiind mare, iar informatia usoara, cartea incadrandu-se la biografii, am si terminat deja lecturatul.

Grace Kelly, faimoasa actrita a Hollywood-ului anilor ’50 care si-a creat imaginea intr-un timp foarte scurt, reusind in cei 5 ani de cariera sa ia parte la productia a 11 filme. O femeie perfectionista care doreste sa ajunga sus, dar realista in aceslasi timp spunand chiar ea: “nu este greu sa ajungi sus, si mai greu este sa te mentii acolo cat mai mult timp”.

In cartea de fata ne sunt illustrate vietile celor doi pana sa se cunoasca dar si dupa casatorie, in comparatie cu rezumatul cuplului celebru din cele mai frumoase povesti de dragoste. Ne este prezentat debutul vedetei si dragostea ei pentru arta, de lansarea sa in filme ca Country Girl, Mogambo, Rear Window care au facuto celebra. Fata de alte actrite ale vremii ea se pastra la distanta de presa si lumea mondena, preferand New York-ul si Manhattan-ul in locul Hollywood-ului, dupa filmari retragandu-se la casuta ei si vazandu-si de treaba. Provenind dintr-o familie numeroasa din Philadelphia, si-a luat viata in propriile maini de la o varsta frageda, debutand in prima piesa de teatru in 1941.

Asa cum se intampla si in ziua de astazi, presa si paparazzi indruga verzi si uscate, dar pentru ca ea nu le da motive de barfe nu si-a stricat reputatia: fiind o fire serioasa, la locul ei. Desi a jucat in filme romantice, nu a avut legaturi amoroase cunoascute cu actori cu care juca, astfel nelasand loc barfelor si vorbelor goale.

Cu calatoria ei in Franta, a facut vizita si micului stat Monaco, cunoscandu-l astfel pe printul Rainer al III-lea, pe care nu il va uita si se vor intalni pe viitor, in timpul in care o va in casatorie. Fiind pe gustul ei si al familiei va devein prin casatorie Printesa Serenissima de Monaco. Renunta la actorie si se dedica familiei si politicii indeplinind astfel rolul de sotie, printesa si mama. Are in anii ce urmeaza doua fete si un baiat linistind astfel principatul din pricina mostenitorilor.

Asa cum a fost urcusul abrupt al vietii lui Grace, asa a fost si sfarsitul, murind tragic intr-un accident de masina. Printul Rainer ramane in continuare alaturi de copii nemaicasatorindu-se, suferind dupa sotia sa. A fost un cuplu celebru, pentru ca se completau, erau fericiti, era un cuplu caruia nu I se dadeau sperante la inceput, ea fiind Americana iar el European.

S-a speculat in urma accidental cum ca ar fi vrut sa se sinucida, insa examenul medico-legal arata faptul ca a avut o hemoragie cerebral posibila in urma unei certe ce i-a dat o stare de ameteala urmand sa piarda controlul volanului.

Insa dorinta actritei a fost indeplinita, ea a ramas in memoria oamenilor prin rolurile jucate bine, si prin aceasta casatorie reusita cu printul de Monaco. Pentru ca a fost o carte interesanta am si cateva citate memorabile:

“Totul nu este decat aparenta. Cred ca toti privim acelasi lucru dar in mod diferit, iar aceasta diferenta are o singura cauza:diversitatea punctelor noastre de vedere.”

“In ziua plecarii totul pluteste in ceata. Se potriveste cu starea mea de spirit. Am impresia ca ridic ancora si ma indrept spre necunoscut…ce se va intampla cu mine? Ce ma asteapta dincolo de aceasta ceata pe care ma chinui sa o strapung cu privirea?”

“-Consider ca in zilele noastre nu exista casatorie fericita fara sacrificiu, ii marturisea ea unui ziarist, in viata trebuie sa alegi.

-Sunteti fericita?

-Nu caut fericirea cu orice pret. Intr-un anume fel sunt destul de multumita de viata mea.

-Cum definiti fericirea?

-Presupun ca esti fericit atunci cand te impaci cu tine insuti. Cand nu cauti in permanenta altceva.

-Va simtit impacata cu dumneavoastra?

-Cred ca ma cunosc destul de bine. Trebuie sa marturisesc ca ma aflu intr-un permanent conflict cu mine insami.

-Fiindca nu pareti a va fi gasit linistea, dupa parerea dumneavoastra cine ar putea sa va ajute in acest sens?

-Ei bine, am multe ambitii din cauza carora ma simt frustrata…”

“Casatoria este cand fiecare adauga cate ceva din sufletul sau.”

“Monaco- un regat de marimea unui timbru fiscal”

Mi-a mai placut pasajul in care povesteste despre hobbiurile printesei si anume sa colectioneze si sa preseze flori realizand astfel colaje, avand chiar si o expozitie. Iar replica “vremea frumoase Grace”, face referinta la fremea frumoasa ce a venit odata cu casatoria celor doi dupa o perioada lunga de ploi.

Este o carte care mi-a intrat la suflet si care mi-a deschis apetitul de filme vechi. Asa cum toate energiile pamantului se unesc spre aceeasi directie in timp ce citeam cartea, in libraria Dalles, am vazut carti cu fotografii celebre in filme de demult, cu actrite concurente lui Grace Kelly din aceea perioada: Ingrid Bergman, Katerine Hepburn, Pola Negri, asa ca citind in carte despre ele, a fost o completare vizuala placuta in favoarea Google image, de care ma pregateam sa caut despre actritele amintite.

Uneori cartile de genul celei de fata, biografiile te ajuta sa-ti revizuiesti obiectivele sau telurile in viata, fiind o lectie de viata de la cei ce au trecut prin ea.

Comments on: "Grace Kelly si Printul Rainer al III-lea de Monaco" (4)

  1. Am citit acest volum cu ceva timp în urmă și mi-a plăcut. Frumoasa și galantul au făcut istorie, nu alta!… Da, e un volum interesant! Mulțumim pentru recenzie și fragmentele din carte!
    Îți recomand din aceeași colecție ”Camille Claudel și Auguste Rodin. Pasiunea la patru mâini”(Bernanrd Lehembre), ”Marcel Cerdan și Edith Piaf. O frumoasă poveste de dragoste”(Frederic Perroud).
    O zi minunată! Lectură plăcută!

    • Evelina Rustem said:

      Da, am citit apoi si cartea cu Edith Piaf, m-a tinut cu sufletul la gura!🙂

  2. Da, cupluri celebre, ce-au făcut istorie și-au rămas în istorie! Ce să mai spun de Katherine Hepburn și Spencer Tracy, nu?…
    Să ai o zi minunată, o săptămână pe măsură!

Lasă un răspuns

