Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Dupa ce am fost sunata de la cei de la Radio Prahova, cu concursul carora am castigat carti in valoare de 100 de lei de la Nemira, am primit si mail ca am 4 vouchere de 20 de lei sa cumpar carti tot de la Nemira, asa ca bucuroasa fiind de premiile in carti m-am apucat sa caut ceva interesant,  si am tot cautat timp de o saptamana. Pentru ca majoritatea sunt carti din categoria science-fiction, care mie personal nu-mi sunt la inima deloc, mi-am indreptata privirile spre categoria celor de dragoste, preferatele.

Le-am ales pe toate patru in aceeasi oala, “Iubire la Berlin”, “Iubire la imperfect”, “Dincolo de bine, dincoace de rau, despre iubire” si un volum din Gossip Girl, la ideea sa vad in ce stil e scrisa cartea in comparatie cu serialul.

Prima pe lista inceputa imediat dupa ce am pus blogul cu “Valurile iubirii” a fost “Iubire la Berlin”, asa ca m-am grabit sa o si termin.  Scrisa in stil jurnal, adunand scrisori din timpul celui de-al doilea razboi mondial, trimise de Claire, sofer pe ambulanta la Crucea Rosie Franceza catre familia sa.

Tanara Claire, reprezinta personajul feminin, puternic, curajos ce nu se da inapoi de la a salva sau a transporta raniti, victime ale razboiului.  Isi va petrece razboiul intr-un apartament din Berlin, multinational, impartit cu colege de la Crucea Rosie Franceza sic ea Belgiana, dar si ofiteri si alti barbati imortanti din Divizie.

Claire, logodita la declansarea razboiului, cu Patrice, pentu familia caruia poarta un respect enorm, dar de a carui dragoste nu este in totalitate convinsa, si la care va renunta nu dupa multa vreme dupa ce acesta este eliberat .

Mereu in cautarea adevaratei iubiri, tanara curajoasa se va indragosti de printul Wia,rusul repatriat in Franta. Desi pe tot parcursul cartii am avut un sentiment placut, pentru ca scrisorile sunt placut scrise, iar legatura dintre ele este facuta cu indemanare, am avut impresia ca sfarsitul va fi tragic. Eram convinsa ca se va intampla ceva rau, ceva in genul declansarii unui alt razboi., impiedicand astfel materializarii iubirii dintre cei doi.

Abia spre sfarisit, intr-o pauza am zarit pe coperta cateva randuri in care spune ca aceasta poveste este adevarata, iar personajele sunt adevarate, scrisorile de asemenea, ceea ce mi-a apropiat-o pe aceasta si mai mult de inima.

In cartea de fata este creionata viata din timpul razboiului, in care timpul nu mai este acelasi, multitudinea de evenimente, de raniti, de intamplari neprevazute iti modifica modul de a vedea viata, de a privii spre viitor. Insa desi multe neajunsuri insotesc zilele infiemierelor de la Crucea Rosie, acestea au parte si de sarbatori cu ocazie vreunei reusite, sau vreunui succes.

Asa ca viata celor doi indragostiti se va imparti intre Paris si Berlin, intre familie si noua familie compusa din prietenii alaturi de care au trudit si au trecut impreuna de toate cele rele si au sarbatorit cele bune.  Sfarsitul nu a fost atat de trist pe cat ma asteptam, s-a terminat frumos, cum povetseste Olga (colega de-a lui Claire din Crucea Rosie Franceza) cu fiica lui Claire, Anne intamplari din razboi, si de la nasterea sa pana la moartea parintilor ei.

Se creeaza asa o atmosfera linistita, de povesti la gura semineului, in care iti aseza usor cele primate prin scrisori si prin intamplarile reamintite, o particica de razboi, in suflet. Te face sa crezi ca ai participat si tu la tot, ca ai fost acolo si chiar poti sa confirmi. O carte foarte draguta si speciala nu numai prin modul in care sunt transmise realitatile razboiului, dar si cum intr-un mediu atat de ostil si de dificil poate prinde radacini o iubire atat de puternica, cum poate sa infloreasca printre ruinele si daramaturile ude din Berlinul celui de-al doilea razboi mondial.

O poveste de exceptie, prin veridicitatea intamplarilor.

Povestea adevarata dintre fiica celebrului scriitor Francois Mauriac si printul rus Ivan Wiazemsky, cred ca ar intra la categoria cuplurilor célèbre.

Lasă un răspuns

