Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Pentru ca in cei trei ani de zile de hoinarit prin Bucuresti, naluca nu m-a purtat inca la Intercontinental, ocazia dezbaterii  “Si eu traiesc sanatos”, s-a nimerit ca o piesa de puzzle. Adica s-a nimerit unde nu se putea mai bine, intregind prin continutul sau amintirea ce o voi pastra vie in sufletul meu.

Ne-am pregatit din timp si am venit  toti trei ca o adevarata echipa, dandu-mi seama ca eu si Irina cand e sa alegem o ruta, alegem varianta cea mai ocolita si mai intarziata (last edit) fara mari implicatii la Intercontinental pentru ca ne-am sincronizat si cu toata intarzierea noastra de a ne da jos in fata la TNB, am ajuns in timp util inaintea inceperii. Criss de nerecunoscut la 4 ace ne astepta in dreptul pasajului. Stiu ca nu am spirit de observatie intr-o mare de oameni care se misca insa acum nu am nici o scuza, era singur, nefiind inconjurat de nimeni.

Catalin ne astepta si el nerabdator ajungand acolo mult mai devreme decat noi. Ne-a dat indicatiile spre sala Ronda asa ca hop top, ne facem si noi aparitia. Daca noi nu l-am recunoscut pe Mickey, Mihaela a fost si mai surprinsa de toti 3, fiind obisnuita cu noi in trening. Asa ca primim ecusoanele si desfasuratorul, scanam sala si cu bunavointa organizatorilor nu despart echipa si stam grupati in aceelasi loc. Am fost luati prin surprindere de banner-ul cu noi trei de la prima lectie deschisa, desi am fost atentionati de Mihaela ca ne asteapta ceva secret, pentru ca ea a pus la cale treaba asta. Asa ca am fost de-a dreptul incantati si am ciulit urechile in continure la ce s-a discutat pentru ca eram inconjurati de personalitati ca: Gabi Szabo, Aurora Liiceanu, profesorul universitar Calugareanu de la Iasi, reprezentanti ai C.O.S.R. si inspectorat, iar de partea cealalta reprezentanti cu renume din domeniul medicinei si nutritiei.

Tema de baza a fost: “Impactul schimbarii stilului de viata al familiei in prevenirea obezitatii infantile”- asa ca in decurs de doua ore am primit informatii si expuneri de pret din ambele tabere. Am notat chiar si vorbe de suflet pentru ca daca pe Aurora Liiceanu o stiam din “Dincolo de bine, dincoace de rau, despre iubire” ocazie cu care am primit si autograf, pe domnul profesor Calugareanu l-am cunoscut aici prin vorbele de duh pe care le-a spus atat de aproape de suflet.

Desigur fiind o dezbatere a fost antrenat si publicul in discutie asa ca din partea Unefs-ului nu s-au dat inapoi domnul profesor Petre Razvan si Criss care cu greutatea de riguare de a “prelua legatura” si-a spus oful vis-à-vis de bazele sportive si spatiile amenajate pentru joaca din capitala si din tara, idee ce a fost aprobata unanim. Pe la sfarsit s-au mai aprins spiritele in jurul profesorului de educatie fizica, insa desigur pauza de masa i-a linistit pe toti.

Cu siguranta ne-a uimit pe toti reprezentantul Wordclass, Tonpkins Anderson, care ne-a transmis tututor o farama din experienta lui de viata si modul in care copiii ar trebui influentati de familie pentru a urma un stil de viata sanatos, inclusiv in legatura cu sportul si miscarea nu strict legat de alimentatie: “sa-i arati copilului ceea ce este bun si sa il faci sa inteleaga singur ca este varianta potrivita, nu sa il oblige sa faca ceva ce nu intelege sau de care nu este convins” si desigur, cum stim cu totii ca cei mici invata prin imitatie sa le dam un model bun de urmat. Toata lumea a incremenit cand ne-a spus cati ani face in vara. “U can’t believe it! 50!”  

S-a facut retrospectiva, fiecare intervenind cu cate o replica. Discutia din jurul mesei de medicina a decurs foarte frumos in jurul ereditatii in obezitatea infantila si sansele ca cel mic sa revina la o greutate normala printr-un regim adecvat si prin implicarea familiei in dezvoltarea armonioasa a copilului printr-un stil de viata activ.

Mi-au placut in special interventiile profesorului Calugareanu care a vorbit exact despre ceea ce i-a trezit discutia de fata, despre zilele cand copilul sau invata sa mearga pe bicicleta, emotia primilor pasi fara ajutor, despre modul prin care fiul sau este intermediar si poate sa inteleaga generatia noua prin el, si modul in care o familie trebuie sa isi schimbe comportamentul si stilul de viata atunci cand vine un copil. Sa isi faca timp pentru a-l intelege si a-l indruma spre ceea ce e bun, sa il faca sa aleaga singul varianta buna implicandu-l astfel in dezvoltarea proprie.

Desigur pe Aurora Liiceanu am auzit-o pentru prima data pe viu, pentru ca in carte am auzit-o imaginar parcurgand randurile, si am fost placut impresionata de ce am auzit. Desigur si Gabriela Szabo a punctat acolo unde trebuia, adica in importanta miscarii si mai ales a bunavointei din partea familiei de a-si trimite copii spre a face miscare.

Din meniul de pranz cald, foarte gustos o sa pun accentual pe tarta cu fructe racoroasa de vara care va ramane de neuitat, la fel ca si salata de fructe. Ne-am primit cana si tricoul in semn de participare la aceasta conferinta, mi-am primit si autograful de la doamna Liiceanu, si dupa inca o serie de poze la Intercontinental ne-am indreptat pasii spre Calise unde am facut o retrospectiva inainte de a o lua din loc spre sala de aerobic.

 Aceasta dezbatere mi-a redat aripile, mi-a redat increderea ca toate ideile mele pot sa razbata pentru ca poteca se batatoreste!

 

 

Comments on: "Dezbatere Si eu traiesc sanatos – Intercontinental 19 Mai 2011" (1)

  1. Ghy, ce tare e poza de pe banner cu voi! sunteti deja faimosi, Ciresarilor! se fac bannere cu pozele voastre! jos palaria pentru pasiunea si sufletul pe care-l pui in tot ceea ce faci! bv! bv!

Lasă un răspuns

