Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


          Se face deja aproape o luna de cand ma uitam cu mare curiozitate pe programul noptii albe a muzeelor si imi bifasez deja pe lista de obiective Muzeul de Geologie si lansarea cartii. Din pacate nu am ajuns la lansare, insa nu cred ca am pierdut mare lucru la agitatia de nedescris ce era acolo, ajungand numai bine cat sa ne facem cat de cat loc la „tejghea”. Rasfoiesc cartea, autorul ne arunca doua vorbe despre ea, apoi avem un timp de gandire cat vizitam salile de sus. Pe scari deja ma hotarasem, vreau aceasta carte.

Fiind regim de criza, o negociem si o avem acum amandoua, si eu si Irina. Nu am mai avut rabdare si cu toata sesiunea care batea la usa, am preferat-o insotitoarea mea de drum in timpul meu parcurs in mijloacele de transport. Cat altii se relaxau ascultand muzica, sau parcugeau traseul facandu-si nervi cu aglomeratia, sau pur si simplu pierdeau vremea, eu am cunoscut in linii mari viata unui om foarte interesant, care a luat cea mai buna decizie scriind o carte.

        La inceput a trebuit sa ma acomodez cu stilul scrisului lui Domatue, apoi foile s-au scurs usor intr-un mod foarte placut fie in ambianta inchisa de metrou fie cu ochii in patru la statia de coborare. Adevarul este ca prin pasajele relatate nu o data a reusit sa ma relaxeze si sa ma binedispuna de-a binelea.

         Adrian Domatue este geolog ce a lucrat cu firme private din strainatate in domeniul mult iubit si a reusit sa se remarce prin pasiune, consecventa, ambitie, curaj in expeditiile la care a luat parte. Am observat ca in zolele in care a fost detasat adica Africa, Ararat (Turcia) si Haiti gaseste puncte comune cu locul de plecare, tara natala Romania.  Mi-a placut modul in care a reusit sa abordeze viata cu un aer lejer indiferent de greutatile intampinate, ar trebui sa fie un exemplu pentru multi dintre noi care ne petrecem zilele intr-un ritm alert si cu nervii intinsi la maxim intr-un mediu in care confortul primeaza in comparatie cu modul de trai in care isi desfasura munca de zi cu zi.

     A facut o selectie de povesti cu sambure de adevar dar cu siguranta si invelis la fel de real, si le-a expus publicului dornic sa descopere. Adevarat ca in copilarie multi dintre noi ne doream sa ajungem cercetasi, iata deci un om care si-a trait visele si a reusit sa vada de cele mai multe ori partea plina a sticlei de bere rece din frigider, dupa o zi grea de munca si sa priveasca partea buna a lucrurilor. A reusit sa se descurce in situatia in care drumul i-a fost blocat si sa gaseasca o solutie in timp util atat pentru el cat si pentru echipa ce a avut-o in coordonare.

       Peisaje africane, cu temperaturi pe masura, cu mai multe pericole decat poti sa iti imaginezi insa cu un spirit de aventura si curaj incat sa reuseasti sa te strecoari ca prin urechile acului si sa priveasti razand inapoi acum dupa atatia ani de munca.

        Desi uneori nu am fost de acord cu stilul periculos de viata, sau cu anumite obiceiuri de-ale sale, am trecut in continuare pastrand doar partile bune. Are dreptate cand afirma ca cei ce traiesc viata la limita vor simti ca au trait cu adevarat, vor avea in memorie tot timpul o multitudine de amintiri ce iti vor umple sufletul.

Am apreciat anumite personaje, am fost contrariata in privinta altora, insa intotdeauna mi-am dorit sa continui sa citesc, iar cand se anunta statia-destinatie puneam frumusel semnul de carte citind pana in ultima clipa.  Pentru cei ce imi stiu cat de cat gusturile e lesne de inteles ca se incadreaza in categoria jurnalului si are prioritate pe lista de carti, iar geografia mi-a placut intotdeauna desi cartea nu atrage punctul exact pe domeniul acesta, desi initial asa s-ar crede.

Da, uneori paragrafele isi pierd perdeaua in totalitate, uneori sunt creionate privelisti crunt de adevarate, alteori lasi doar plasa pentru tantari (toate zonele parcurse erau frecventate de tintari, chiar daca privim la figurat) sau cateodata te scufunzi in intunericimea noptii in care cerul se aseaza pur si simplu peste tine si te acopera cu licurici de stele (am retinut un paragraf superb cu referire la privelistea nocturna in desert), dar intotdeauna reflectand realitatea lumii in care traim.

Un om care cu siguranta mai are multe de povestit.

PS: Cunosc stilul asta de viata la un foarte bun prieten, care sper ca intr-obuna  zi  sa se hotarasca sa povesteasca pe hartie intamplarile prin care a trecut, la fel  de picante, emotionante si pline de curaj. Aceleasi principii in viata, aceeasi pasiune in domeniul ales, chiar si unele cuvinte folosite cu frecventa. Am subliniat asta cu simtul meu de observator fin. Nu-mi ramane decat sa ascult in continuare povesti incredibile, din regiuni mai apropiate decat Africa, Haiti si Ararat insa in acelasi spirit  si poate totul se va petrece mai curand decat ne asteptam.

Comments on: "Nu cumpara aceasta carte ~ Adrian Domatue" (2)

  1. Marian Rotaru said:

    Felicitari Domnului Adrian Domatue pentru carte cu un titlu atat de frapant: ” Nu cumpara aceasta carte” ! Sunt un pasionat al literaturii de calatorie.
    As dori sa cumpar cartea , dar nu apare nicaieri in articol editura unde a aparut !

    • Evelina Rustem said:

      M-am uitat acuma, la editura Vergiuliu a fost tiparita. Mult succes sa o gasesti. O varianta ar fi sa iei legatura direct cu autorul pe facebook! O zi buna!

Lasă un răspuns

