Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Pe ultima suta de metri din vara si in primii pasi ai toamnei, in graba ce ma caracterizeaza, postez si eu o  retate de desert, asta ca sa completeze felurile principale de mancare prezentate de Criss aici. Nu ma incumetam la ceva mai sofisticat pana ce o sa fac rost de tava adevarata pentru cuptor, asa ca pentru a sarbatori evenimentul numit: „domnisoata profesoara de sport” am pus la cale ceva usor, dulce si racoros de vara.

E la indemana oricui, eu m-am inspirat de pe net pentru reteta, asa ca acest video nu mi-a fost destul de lamuritor, asa ca am completat cunostintele cu reteta sosului de caramel foarte bine prezentata aici  Toate vazute si revazute, asa ca imi iau rucsacul la spinare si fug la Carrefour, iau ingredientele: unt,inghetata, banane, zahar brun, cutie de frisca nebatuta, ciocolata si frisca pentru decor.

Nu e mare lucru treaba cu sosul de caramel, e de fapt zaharul ars, ce ni-l faceau parintii cand eram mici, sau chiar acum mari fiind. Cu emotii totusi sa nu fac vreo boacana, m-am apucat de sosul magic. Mi-a iesit bun, l-am lasat sa se raceasca, am trecut chiat si feliile de banane prin el, ca sa se inmoaie, asa ca nu mai aveam decat sa ii astept pe ospatoi, pentru a aranja banana split pe farfurie.

Rezultatul a fost bun, mi-a placut si cu siguranta o sa mai fac si altadata, bananele fiind in topul fructelor extrasezon.  Ospatoii s-au bucurat de ideea mea si desigur si de aspectul la care am avut cea mai mare grija.

Pe scurt modul de preparare al sosului caramel: se pune intr-o tigaie incinsa la topit untul (70 g 1/3 dintr-un pachet normal) apoi se adauga zaharul brun la topit (o cana nu prea mare) iar cand acesta e topit bine se adauga si frisca nebatuta (o cutie are 200 de g) si apoi se mesteca se mesteca pana se ingroasa putin. Oricum la rece asteptand bananele si inghetata se va ingrosa in continuare. Sa nu uit sa amintesc de focul care trebuie sa fie mic si desigur faptul ca nu trebuie sa pleci de langa aragaz dupa ce te-ai apucat. Asa ca ar fi bine sa ai totul pregatit atunci cand dai startul.

De ornat poti orna cum iti place tie, inghetata desigur cu ce aroma iti surade mai mult, iar banana taiata in doua…desi cred ca merg si bucatele mici amestecate cu inghetata.

Nu-mi ramane decat sa va urez o dupa masa dulce si racoroasa…in amintirea verii ce ramane in urma.

 

Comments on: "Banana split – racoarea de la inceput de toamna" (3)

  1. cristianletchin said:

    Adevarul e k, a fost o surpriza placuta… si apoi, un desert chiar foarte bun; totusi pt k e facut de tine veVeritzo e cel mai bun desert! Si in plus… am simtit entuziasmul! Multumesc frumos pt tot, te pupic :*

  2. :X vaiii bucatarii mei :X ce-mi place de voi, mereu ingeniosi si plini de surprize😀
    imi place optimismul vostru si ma hranesc cu el >:D<

    • Evelina Rustem said:

      Bucatari adevarati, specializati nu gluma…eu deocamdata doar pe latura cu deserturi si prajituri😀 Poate facem o sindrofie si ne intalnim mai multi la un ospat din asta, zicea Bibi

Lasă un răspuns

