Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Din categoria activitatilor sportive de vara aceasta, incerc sa pun la un loc la fel ca un puzzle, zilele ce ne-au pus oasele in miscare si ne-au ridicat tonusul fizic si psihic. Asa ca am avut o organizare foarte bune, astfel incat zilele au avut cate o tema. Am inceput cu seara jocurilor de echipa: fotbal si volei.

Fiecare avand datoria sa intretina atmosfera cu exercitii. Desigur am inceput cu fotbal, cu M.C in postura unui mare antrenor pentru ca el a venit cu ideea de a iesi la fotbal si eu am completat ca iau si mingea de volei daca mai avem timp.  Asa ca am fost un invatacel ascultator. Ca orice activitate fizica am inceput treptat cu incalzirea cu exercitii din scoala alergarii.

Era sa uit locatia Parcul Tineretului. Vroiam sa prindem loc pe teren amenajat de primarie, insa echipele erau pline asa ca am renuntat la ideea si ne-am mutat pe iarba, ca sa fim fair-play.

Primele exercitii, M.C. imi dace recapitularea pe facebook acuma si imi spune ca am inceput cu lovirea mingii cu interiorul labei piciorului ce face parte din cateogoria „transmiterea mingii”, care cat de cat mi-a iesit. Oricum mai bine decat ce va urma. Pozitionarea piciorului de sprijin trebuie sa asigure directia pe care o va urma mingea dupa lovire, de asemenea si traiectoria si inaltimea. Dupa lovitura piciorul va continua miscarea spre inainte.

Utilizarea acestei loviri ar fi in tranmiterea mingii la distante scurte si medii precum si in trasul la poarta.

Am continuat cu lovirea mingii din vole, iar punctul cheie este inaltimea la care se afla mingea in momentul lovirii acesteia. Pentru o traiectorie joasa, trunchiul va fi aplecat inainte, iar mingea se va afla mai aproape de piciorul de sprijin. Utilizare in repunerea mingii in joc de catre portar sau in degajarile lungi.

Mi s-a parut foarte distractiv, avand in vedere ca eram la iarba verde si desi am avut curs de fotbal la facultate, a trecut ceva timp de atunci pentru mine.

Lovirea mingii cu capul, mi-a adus aminte de examenul practico-metodic, cand afara eram minus ceva grade, si noi infofoliti eram cat pe ce sa ne faramam. N-o sa uit niciodata ca lovirea mingii se face cu fruntea. In rest am imaginea cu incetinitorul a intregului proces, extensia trunchiului cu bratele indoite si ridicate si revenirea trunchiului la verticala odata cu contactul mingii cu fruntea.

Preluarea mingii cu coapsa prin ricosare, e ultimul pas in ceea ce invat, si pot sa il aud si in somn pe Criss cum descrie el procesul: „membrul inferior este flectat din genunchi si ridicat astfel incat coapsa sa fie paralela cu solul…”

Astea fiind spuse, bibliografia o puteti gasi la UNEFS autor: Ciolca Sorin Mirel, Titlu: Fotbal Fundamente teoretice si metodice.  Asa ca am incercat o imitare de joc concret, in care am marit rezistenta in alergare si schimbari de directie, miscari inselatoare, conducerea mingii si altele, 1 la 1.

Cu mingea de volei nu am mai pierdut multa vreme, a fost ceva gen revenirea  organismului intr-un mod activ. Gradul de concentrare si incordare a scazut vizibil. Asa ca am reamintit lovirea mingii cu doua maini de sus si de jos. Cateva exercitii, cu minge oferita, din autoaruncare si cu pasa de control. Am pus mare accent pe cupa la contactul cu mingea si la flexibilitatea degetelor, care trebuie sa astepte mingea relaxat, sa se muleze pe aceasta. O incordare prea mare schimba traiectoria mingii si de asemenea, durerile nu vor inceta sa apara.

O trecere in revista a serviciului de sus, si de jos despre care eu nu imi aduc deloc aminte din istoricul meu de „mare voleibalista”. Roua s-a lasat pe iarba inaltuta, iar soarele se ascunde si el pe furis. A mai trecut o zi frumoasa si activa.

PS:  Inainte de antrenamentul de fotbal, am incercat o sedinta foto in stilul gimnasticii de intretinere, aerobice.

Dupa o seara atat de reusita, ne-am hotarat sa o facem traditie. Asa ca la inceput de septembrie am dedicat o zi sporturilor cu racheta/paleta respectiv tenis si badminton. Norocul nu ne-a suras in privinta terenului, care s-a lasat greu gasit si pe degeaba asa ca am improvizat pe alee, in Complex Tei, langa stadion.

Am facut incalzirea cu badminton, lasand partea necunoscuta pe a doua parte a zilei. Badmintonul a fost un sport foarte indragit de mine din copilarie, tenisul de M.C din copilarie asa ca avem un alt punct comun in trunchiul amintirilor. Eu practicam de placere, el organizat participand chiar si la concursuri. Desi paletele erau cam rablagite, cu racordaj slab, sau rupt, asa cum au stat la pastrare anii acestia, insa suficient cat sa ne incalzim si sa ne simtim bine.

Pana cand Criss isi ia inima in dinti si zice, hai sa trecem la tenis. Cuvantul ce l-am invatat in plimbarile de azi a fost: „termovec” (provenienta termobag) cu care si-a rupt spatele Cristian prin traversarea Bucurestiului pana in Tei.

Incepem cu exercitiile fara minge, tinerea rachetei, miscarea acesteia din-apoi spre inainte, un pic cam dificil pentru mine inca de la basic. Lovitura de forehand in continuare incepand usor si cu minge printre masinile ce nu ne dadeau pace. Mi-am dat silinta cat am putut, insa cu siguranta nu indeajuns pentu ca nu pot spune ca miscarea mi-a intrat in bagajul de deprinderi, trebuie sa mai repetam sa se sedimenteze. In schimb am descopertit un parc frumos, un lac superb, un stadion neingrijit si am sintetizat impreuna vitamina D.

Seara asta aveam in program si tenisul de masa, eram pregatiti amandoi, asta ca sa facem ziua sporturilor cu paleta, insa nici asta nu a fost sa fie, rezumandu-ne in schimb la aparatele amenajate in parcul Circului. O idee foarte buna a primariei, si o prost-informare a utilizatorilor prin mesajele transmise.

Tot in categoria weekend-uri active, se incadreaza si ora de Pilates tinuta de Ioana Hudita,  in Gradina Japoneza, Parc Herastrau. In cronologia evenimentelor acesta ar fi primul. O dimineata inceputa bine, cu exercitii de respiratie, tonifiere si concentrare. Mi-a placut foarte mult, pentru ca mi-a dat un tonus psihic sa continui ziua in forta. Am invatat si miscari noi, Pilatesul fiind un stil in care ma perfectionez, folosind orice material, video, live participare, si carti. Din punctul meu de vedere este stilul ce modeleaza corpul nevatamand deloc, protejand articulatiile si musculatura de eventuale accidentari. In plus foloseste foarte mult si psihicul.

Mi-a placut mult ca in aceste zile sportive la care am luat parte la propria formare, am avut parte de antrenori specializati UNEFS, Educatie Fizica si Sport, Performanta Fizica respectiv Ioana si Criss. Desigur in curand o sa amintesc si de rasfatul de la WorldClass.

Nu uitati ca luna octombrie are activitatile specifice, respectiv crosurile, numarul lor creste pe zi ce trece, asa ca ramaneti online.

Comments on: "Week-end-uri in miscare cu voie buna si diversitate (13.08, 22.08,11.09.2011)" (2)

  1. cristianletchin said:

    Bravo, felicitari pt post don’shoara vulpitsika… pe langa micile greseli de ortografie nu am nimic de reprosat, dragutza incursiunea.

    Totusi referitor la ce ai scris despre fotbal, nu prea snt de acord cu unele chestii dar ai scuza k nu ai specializare pe ramura sportiva. In alta ordine de idei, sncer sa fiu, e tare placut sa citesti ce scriu persoanele apropiate, mai ales knd scriu din tot sufletul…
    Chiar am reusit sa simt ceva entuziasm, chiar si dupa atata vreme.

    Tine-o tot asa! (Si… cum iti ziceam recent „please never change, cause’… u’re the best friend I’ve eved had and anyone can have”). :*

  2. Evelina Rustem said:

    Mi-am dat seama ca noi nu am facut poze la tenis, deloc…atat am fost de incordata, incat am uitat de camera foto😀

Lasă un răspuns

