Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Cartea de care aminteam recent ca mi-a furat pur si simplu ochii in Piata George Enescu la concertul simfonic al gandurilor si de care auzisem la niste concursuri la care nu am avut norocul sa castig, de data asta am gasit-o la oferta cu 10 lei asa ca nu am stat pe ganduri si am cumparat-o.

Intotdeauna am fost fascinata si am avut o curiozitate in a asculta povesti de pe vremea comunista a Romaniei. Inainte de culcare o rugam pe mama sa imi povesteasca de  la Revolutie, nici Ivo nu scapa din vizor in legatura cu ce isi aminteste.

As fi vrut sa stiu cum a fost inainte, mi-ar fi placut sa am propriile-mi amintiri din perioada aia nu doar sa fiu nascuta ca „revolutionara” in 89.

Nu am stat mult timp departe de ea, m-a fascinat de la primul rand si pot sa spun ca este acum in topul cartilor preferate. M-a insotit la metrou si mi-a fost foarte greu sa ma dezlipesc de ea incat am citit chiar si pe strada in mers, in zilele in care nu eram grabita.

I-am sorbit fiecare rand. fiecare fila, iar cand paginile ramase se imputinau cu infrigurare ma pregateam de final.

M-a facut sa plang, m-a facut sa rad, o carte ce m-a trecut prin toate starile. O frumoasa poveste de dragoste petrecuta pe meleagurile tarii noastre si purtata in suflet la mii de kilometrii departare in America in bagajul pregatit pentru Trenul de Trieste.

Povesti umbrite de gri-ul comunist, de teama permanenta si suspiciunea ce baltea in orice. Prietenii destramate, prietenii pierdute si regasite dupa mult timp dupa ce povara s-a ridicat prin caderea comunismului.

Mona si Mihai, isi traiesc povestea intre Bucuresti, malul Marii Negre si Brasov, te poarta in locuri cunoscute insa acum le vei vedea cu alti ochi, vei creste deodata cu ei, vei trece prin incercari grele alaturi de ei, si nu vei privi in urma dupa trecerea granitei, amintirile vor reveni singure si o vor urmari toata viata, pana la revenirea in tara. 

Tatal Monei recunoscut profesor universitar va fi tot timpul in vizorul comunistilor iar familia va fi terorizata de controale si vizite inopinate iar nesiguranta se va simti in fiecare fila.

O carte cu tot atatea simtiri si trairi pe cat suspans. Merita incursiunea.

Poti citi mai multe detalii aici, iar daca am reusit sa te conving o poti si cumpara.

Comments on: "Trenul de Trieste ~ Domnica Radulescu Octombrie 2011" (4)

  1. Ma bucur pentru aprecieri.
    Tot o carte despre perioada aceea este si romanul meu Ucideti generalul. Din nefericire nu e la 10 lei… http://www.tritonic.ro/isbn-Ucideti_generalul-978-606-8139-80-7.htm
    Sau in curand noul volum al Domnicai: Amurg la Marea Neagra…

  2. […] Sofia imi aduce aminte de melodia cu “Sofia, your love is so divine!” asa ca imi acord cateva ore pentru a-i descoperi frumusetile dupa care o voi lua spre vest, traversand Serbia asa cum a facut si Mona in “Trenul de Trieste“. […]

  3. […] Fidel Castro al Cubei autorul contureaza o poveste de dragoste la fel de tensionata ca in Trenul de Trieste. Poate cu mult mai incordata deoarece protagonistul “Curierul” este piesa importanta in […]

Lasă un răspuns

