Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Intr-o zi atat de plina de magie aveam confirmarea de la CSID ca putem sa participam la seminarul despre protejarea de gripa, asa ca nu puteam sa lipsim nici de acolo, vestea fiind imprastiata din timp ne-am strans iar o parte din Ciresarii veseli.

Ne-am invoit de la cursul doamnei Silvia Teodorescu si ne-am indreptat voiosi spre Novotel. Hotelul ce imi aduce aminte de o sesiune foto avuta cu Carter Films, asa ca nu ratez niciodata ocazia sa ii trec pragul.

Am ajuns din timp, astfel incat sa ne tragem sufletul si cu un ceai si cateva vorbe inainte sa intram in sala si sa luam loc asteptand faimosii invitati ai Institutului National de Santate Publica ce urmau sa ne lamureasca cum sta treaba cu gripa.

Nu pierdem ocazia si ne pozam pe rand si cu Oana Cuzino, moderatoarea seminarului si a emisiunii „Ce se intampla doctore?” nu stiam mai mult despre ea, insa asta a fost un motiv intemeiat sa aflu. Asa ca Oana Cuzino este medic geriatru la institutul de Gerontologie.

Ne luam in primire mapele cu rezumatul seminarului si ne punem pe notite. Suntem ochi si urechi si retinem tot, curiosi fiind despre acest subiect.  Prezentarea orala este sustinuta si vizual de o prezentare frumoasa in powerpoint asa ca suntem entuziasmati bine de tot, numai eu arunc cate un ochi la ceas stiind ca trebuie sa si fug spre aerobic. Nu stiu cum toate evenimentele cad in zielele de Marti.

Asa ca o sa fiu succinta si o sa prezint cateva detalii din ceea ce mi-a atras mie atentia:

-anumite tipuri de virus gripal pot fi mortale atat la animale cat si la oameni;

-gripa nu este doar o raceala obisnuita avand insa simpomatica apropiata de aceasta;

-se complica atunci cand pacientii au si alte boli cronice;

-virusurile se transmit pe cale respiratorie – vorbit stranut tuse;

-se remite dupa 3-7 zile dar starea de oboseala poate dura si pana la 2 saptamani;

-principalele simptome: febra, cefalee, frisoane, oboseala extrema, durere la inghititura; fotofobie, durere in spatele ochilor, raguseala, ochi rosii;

-cea mai frecventa complicatie -pneumonie;

-este o povara economica prin costuri medicale, absenteism scolar si de la locul de munca, tulburari sociale; (absenteism scolar: 38 milioane zile/an iar al parintilor de la locul de munca- 70 milioane de zile/an)

-vaccinul se face la inceputul sezonului rece iar imunitatea poate dura cel mult un an;

-copiii si batranii sunt vectorii gripei

-efectul lipsei vitaminei D asupra imunitatii;

– rezistenta virusului in transmitere: 5 minute e piele, 15 minute pe hartie

– se trateaza cu repaus la pat iar ca antitermice se recomanda paracetamol NU aspirina pentru ca poate induce insuficienta hepatica si renala chiar coma;

– nu se dau antibiotice imediat pentru ca acestea cresc rezistenta virusului.

Am plecat cu parere de rau, desi eu aleg varianta traditionala de pregatire pentu sezonul rece mancand legume si fructe band apa si facand multa miscare. Desigur hainele groase le scot din dulap din timp.

Pana la sfarsit a fost si sesiune de ngtrebari si raspunsuri si a fost ceva interactiv eu am plecat la pauza de cafea, insa am primit cadoul de final reprezentand o crema de corp un gel de dus si un balsam de buze pentru a ne pregati de frigul iernii.

A fost o seara placuta intr-o locatie placuta si cu subiect cu multe laturi de abordat. Invitatii ii reamintesc au fost: Conf. Dr. Victoria Arama, Conf. Dr. Monica Luminos si Dr. Viorel Alexandru de la Institutul Cantacuzino.

De retinut faptul ca cei mici si cei in varsta sunt dispusi mai mult la a contacta un pui de gripa si de a face complicatii iar vaccinul le este recomandat mai indeaproape.

Un alt punct de vedere si mai multe detalii de la eveniment si aici, blogul lui Cristian Letchin.

Comments on: "Cum sa ne protejam de gripa~Ce se intampla doctore cu Oana Cuzino at Novotel ~ 25 Octombrie 2011" (2)

  1. cristianletchin said:

    Dragutz postul.😛
    Ai fost mult mai atenta la detalii si ai spus ce am primit in plasa, era secret. :))

    Si totusi ai uitat sa precizezi k ti-am adus tarte (eu si Irina).

    Eeee glumesc, imi place stilul tau de a povesti, ar trebuie sa imi povestesti mai des… :*

  2. Evelina Rustem said:

    Chiar tartele gustoase de la metrou de la Unirea! …cum am putut sa uit?!😦

Lasă un răspuns

