Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Sunt cele doua evenimente care pe langa targ, mi-au umplut ziua de duminica, ultima din vacanta de iarna.  M-am pregatit din timp pentu ele asa ca le vom lua cronologic.

Aflu in ajun de Craciun de evenimentul organizat in sala de dans Mikado Dance, gratuit pentru Clubul de Miscare pentru Sanatate asa ca nu se poate sa nu ma inscriu si eu. Conving ulterior si insotitorii Ivo si Criss, si decidem sa descoperim impreuna care este treaba cu dansul contemporan.

Citesc blogul de prezentare, ma uit la filmulete si desigur intrand in zon aexpresiei corporale ma atrage spre sala.

Facem cunostinta cu cei doi coregrafi, Simona si Vlad iar ora incepe. Cam brusc si cam ciudat, incerc sa intru in ritmul partii de pregatire si sunt de-a dreptul ametita dupa atatea exercitii pentru cap. Atatea rotari, rasuciri, sunt putin deozorientata insa muzica imi place.

Desi inca nu sunt in largul meu, continui, imi dau silinta, Ivonici insa abandoneaza.

Incepem partea de coregrafie si imi aduc aminte rand pe rand exercitii facute la cursul nostru de la facultate de expresie corporala cu doamna Sabina Macovei si moralul imi revine. E plina sala, ceea ce inseamna ca impactul a fost mare, asa ca desi ma mai lovesc de cate o mana, continui.

Continui chiar daca ma misc mai lent sau scap vreo miscare, e dans contemporan improvizatia e in top asa ca dansez cu zambetul pe buze. Nu ne dam inapoi de la nici un exercitiu asa ca executam in diferite moduri, pe linii, toti deodata. 

Invatam diagonala structurala, daca am retinut eu cum trebuie si o personalizam cu ajutorul coregrafilor. Legam tot ceea ce ne-am jucat pana acum asa ca iese pana la final ceva foarte dragut si ingenios.

Partea de improvizatie cu perechile si seturile de impulsuri e un exercitiu ce trebuie incercat de oricine. E o senzatie unica sa te misti fiind impulsionat de partenerul tau cu ochii inchisi fiind, ca intr-un vis. Corpul miscandu-se liber, original. 

Soarele ce invaluie sala din Timpuri Noi ne aduce aminte de zilele de vara, dintii sai insa sunt in stare sa ma „paralizeze” de frig. 

Daca nu ai incercat inca niciodata acest stil de dans, dar ai imaginatie, creativitate si nu o tii incatusata nu pierde aceasta ocazie de a experimenta ceva iesit putin din tipar.

In aceeasi arie a expresiei corporale ma scald si pe seara cand la invitatia domnisoarei Urzeala Alina mergem la piesa „Necuvinte” sustinuta de Compania de  teatru Passe-partout Dan Puric insa ridicam nivelul la profesionisti.

Inceputul desigur nonconformist, cu totul nou. Nu se vorbeste, se priveste se asculta muzica de fundal si se rade teribil. Imi aduce aminte imi momentele de ragaz de spectacolul organizat YES Event in 2007 cand Irina (kinki) organiza ceva asemanator la cote reduse, de elevi. Un plan reusit, imi aduc aminte cu multe controverse insa nu voi uita muzica si efectele produse de ea.

La fel si aici, timp de 1 ora si jumatate vei fii fascinat de tot schimbul celor 4 actori, de alergatura lor si de muzica, de lumini si echipamente tehnice ce te iau pur si simplu prin surprindere. 

Tot jocul acesta ar expresiilor, al gesturilor, al mimicii te va fascina,  vei auzi mult mai multe cuvinte decat ai fi exprimat prin vorba propriu-zisa. Corpul transmite mult mai mult, ceva ce uneori nu poate fi comunicat altfel, asa ca ar fi bine cateodata sa ne oprim si sa il ascultam cu mare atentie.

M-am bucurat enorm ca sunt particele ce le pot improviza si la scoala si chiar inainte de Craciun am incercat sa fac o surpriza draguta colegilor lucrand exercitiile cele mai usoare din aceasta tema a expresiei corporale cu elevii la ora utilizand apoi produsul in felicitari. 

Pana si cei mici au fost fascinati, pe langa jocuri sportive si rudimentara gimnastica cu putina imaginatie putem face niste ore de educatie fizica uluitoare, iar copiii vor veni singuri de partea noastra. De ce sa nu le dam muzica si libertate daca asta le place? Cu cateva indicatii ii putem indruma spre ceea ce e frumos si placut, neingradindu-i.

Actorii formidabili, au jucat cu sufletul pe scena. Ne-au demonstrat ca poti transmite orice, fara cuvinte, valorand mult mai multe decat un dictionar intreg. Pregatiri asidue, multa munca, un rezultat de exceptie. Pretul l-am si uitat deja! (30 Ron, desi nemaicalcand de ceva vreme pe la teatru, am facut un sacrificiu, care se merita, am avut mult mai mult de castigat).

Piesa din seara aceasta, atat de relaxanta si de profunda intr-un Bucuresti atat de agitat. Noi am simtit linistea, ce afara  se pierdea cu fiecare minut scurs pe strazile din centru. Brat la brat cu lectia de la cursul de Teoria sportului „Sportul si Arta” doua domenii asemanatoare dar cu cateva diferente definitorii. Descoperiti-le cu ochiul, cu urechea, cu toate simturile!

 

 

Comments on: "Dans Contemporan si Clubul de Miscare pentru sanatate si Necuvinte la Passe-Partout ~ 15 Ianuarie 2012 ~" (1)

  1. super! vai Veveritzo ce-mi place cum povestesti:X A fost foarte frumos la teatru, mai vreau. Nu am mai ras asa bine de mult timp:D

Lasă un răspuns

