Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Cu toate ca nu urmez cronologia evenimentelor, prefer sa incep cu o reteta foarte la indemana si foarte gustoasa. Pentru cei ce stiu sa prepare aceasta mancarica usoara, le aduc doar aminte de ea, in cazul lipsei de inspiratie in bucatarie.

Si un ultim dar foarte important aspect inainte sa va scriu reteta este chiar beneficiul ce vine in farfurie cu aceasta portie. Ciupercile sunt bogate in proteine, fiind recomdate in curele de slabire. Nu contin fitati, ceea ce face ca  fierul sa fie foarte usor absorbit. Ciupercile prin substantele antibiotice ce le secreta sunt foarte bune in cresterea imunitatii stimuland activitatea leucocitelor. Deci importanta lor in dieta sezonului cu ploi le face de nelipsit!

Ingrediente:

-Ciuperci- in functie de cate portii vrei sa faci;

-1 ceapa;

-Verdeata- patrunjel si marar;

-1 albus de ou;

– cascaval razuit;
Mod de preparare:

-Se maruntesc coditele ciupercilor si ceapa si se lasa la calit pana apa lasata de ciuperci scade;

-Pana ce compozitia se raceste, pregatim palariile ciupercilor in tava (tava normala sau de yenna); Pentru a nu se lipi putem folosi foaie de copt sau picuram putin ulei.

-Continutul racit, se amesteca impreuna cu verdeata tocata si ea marunt si cu albusul de ou pentru a o lega;

-Palariile sunt umplute cu acest continut peste care se va razui cascaval;

Se lasa la cuptor pana ce se creeaza o crusta deasupra. O bunatate ce poti sa o mananci dimineata la micul dejun, sau in combinatie cu alte alimente. Sa aveti pofta si placere in a va gati mancarea!

PS: Pentru tocanita, se folosesc pe langa ciuperci, ceapa si verdeata si morcovi (bogat in beta-caroten, vitamina A, proprietati antioxidante) si bulion.

Se calesc ceapa (quercetina- fitonutrient, antioxidant crescand capacitatea de aparare a organismului impotriva radicalilor liberi), morcovii apoi se adauga doua linguri bulion. Se adauga apoi ciupercile si se lasa la fiert pana ce apa din ciuperci scade ramanand doar un sos.  Verdeata se adauga la sfarsit pentru a pastra vitamina C (190mg/100g).

Sunt persoane carora nu le plac ciupercile insa aranjate frumos in farfurie scotand in evidenta contastul de culori sunt convinsa cu functioneaza si la cei mai mofturosi.

PS2 : Ciupercile au fost mancarea mea de baza in Danemarca, pur si simplu nu ma satur niciodata de ele. Iar prima data cand am mancat ciuperci a fost in copilarie la rude in zona Craiovei, mi-a fost atat de rau incat acum imi plac cu atat mai mult. 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: