Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


OLYMPUS DIGITAL CAMERATrecand prin cancelarie, imi sare in ochi o foaie de corespondenta de pe masa, cu sigla Salvati Copiii. Ma uit curioasa despre ce e vorba, chiar daca ma aflu intr-o perioada foarte aglomerata antenele mele sunt intinse dupa orice eveniment pe sufletul meu.

Asociatia Salvati Copiii impreuna cu Zibo.ro au planuit sa organizeze cel mai mare flash mob impotriva violentei si cum altfel decat fiecare in scoala lui sa ia atitudinea corespunzatoare. Asa ca de indata ce mi-am facut cont pe site, m-am pus sa imi fac temele constiinciosa.SDC11326

Prezentasem deja la ora de dirigentie notiunea de flash-mob si le aratasem concret in ce consta acest eveniment, ne pusesem chiar target sa organizam unul al nostru. E lesne de inteles ca invitatia celor de la Salvati Copiii a venit la fix si ne-a dat startul fara sa mai stam pe ganduri.SDC11328

Campania „Copiii crescuti fara etichete se fac oameni mari” are ca scop atragerea atentiei parintilor si a scolii asupra violentei verbale sau fizice asupra copiilor si influenta acestora in timpul dezvoltarii. „În România anului 2013, 38% dintre părinţi recunosc abuzul fizic asupra copiilor în familie; 63% dintre copii afirmă că sunt bătuţi acasă de către părinţii lor, iar corecţiile precum „lovitul cu palma” sau „urecheala” nu sunt percepute de majoritatea părinţilor, şi într-o anumită măsură, nici de copii, ca fiind comportamente din sfera abuzului fizic; 20% dintre părinţi apreciază pozitiv bătaia ca mijloc de educaţie a copilului; 18% dintre copii afirmă că au fost bătuţi acasă cu băţul sau nuiaua, 13% cu cureaua, 8% cu lingura de lemn.” Sursa: Salvati Copiiiflashmob

Asa ingrijorator aratand statistica, ne-am pus pe treaba. Am considerat ca am aveam mai mare impact asupra celor care ne privesc daca am avea ca ambient o muzica reprezentativa. Am scotocit prin cotloanele mintii si am facut un mix dintre: Moby -Porcelain si Feel Good- James Brown. 

Iar la coregrafie ne-am gandit la ceva simplu, tocmai pentru a atrage cat mai multi participanti dar care sa aiba impactul cuvenit. Clasa mea a VI-a C s-a aratat entuziasmata in prima faza, apoi au ramas in joc cei seriosi si care au inteles mesajul, participarea a fost voluntara, iar clasa a VI-a B singura clasa de gimnaziu la care predau educatie fizica, a contribuit si ea cu aproape jumatate din colectiv. foto 2

In linii mari repetitia arata asa: incepe melodia Porcelain, avem un „starter” cel care va incepe flashmob-ul, isi  da bluza de trening jos si lasa la iveala mesajul trist la vedere abordand o pozitie de de „freeze” in care transmite celor din jur prin expresia corporala ca sunt revoltati, ca s-au saturat, ca sunt tristi sau pur si simplu sunt afectati de ceea ce aud zi de zi. PIC_1709

Toti rand pe rand iesind din multime si luand o pozitie pe cerc. Acelasi conducator la schimbarea melodiei trebuie sa dea startul dezlipirii mesajelor negative scotand de data asta la iveala mesajele pozitive, calitatile fiecaruia. Formatia se schimba in cocor deschis si fiecare intra pe coregrafie simpla de 3 pasi, ecprimand de data asta prin libertatea miscarilor, eliberare, bucurie, mandria calitatilor sale. DSC04448

In data de 31 Mai, turna cu galeata inca de la prima ora a diminetii, speranta ca nu poate ploua torential atatea ore, m-a lasat sa cred ca totul va decurge normal, si vom face flash-mobul afara in curtea scolii asa cum anuntasem deja si in cancelarie. Ploaia ne-a demonstrat contrariul, dar avand in vedere convingerea elevilor, venind totusi asa cum ne-am inteles, a parintilor care s-au implicat cu filmarea si fotografierea cat si a lui Cristi care a venit prin ploaie in acelasi scop m-au determinat sa il adaptam pe holul scolii. Noi puteam iesi in ploaie, dar unde era multimea, momentul propice cand dam startul, asa ca in galagia pauzei, ne hotaram sa incepem. 

Ne-a iesit intr-o oarecare masura, inghesuit si cu emotii, indeajuns totusi sa ne convinga sa il repetam si intr-o zi cu soare, prima zi cu soare ce va veni. Intr-un efectiv mai mic ca numar dar hotarat sa duca obiectul la un bun sfarsit.   

Asadar etichetele au fost dezlipite, cei ce au urmarit au avut tema de gandire,  ne-a dat fiecaruia de facut o introspectie in adevaratul sens. Comportamentul trebuie analizat, solutii pozitive trebuie sa se gaseasca in tolba fiecarui profesor fiecarui parinte, suntem buni in adancul sufletului, rautatea este doar o alegere gresita! PIC_1748

Multumesc foarte mult pentru sprijin elevilor, ma bucur ca au participat cu sufletul deschis la aceasta activitate, parintilor si lui Cristi pentru inregistrarea momentului si profesorilor. Felicitari Asociatiei Salvati Copiii pentru o astfel de initiativa! Reclamele afisate de ei in locurile publica ma opresc de fiecare data in loc.

PS: Filmuletele care sustin tot ce v-am povestit aici, le puteti vedea daca accesati acest link 1,link 2, link 3.

Lasă un răspuns

