Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


iamg_roabaTot pe la inceput de august aflu de la SkirtBike, de concursul ce punea la bataie 50 de carti proaspete ce aduceau in filele lor  povesti si oameni deosebiti. M-am inscris, desigur, doar ce imi incoltise iar samburele de noroc asa ca trebuia sa il tin verde.

Lansarea cartii a fost intr-o joi, la Roaba de cultura, la o ora tare nefavorabila pentru mine, asa ca n-am avut incotro, l-am trimis pe Cristi sa ia temperatura.

Cum am primit minunata carticica, m-am si pus pe citit. Si pentru ca are doar 27 de povestiri le-am primit cu portia. Cei 27 de autori au fost adusi laolalta de amintirea comuna ce o poarta bicicletei, fie ca ea a intrat in viata lor mai devreme sau mai tarziu, fie ca ii insoteste inca in calatorie sau ca este un obiectiv pe anul ce urmeaza, ei se reintalnesc sub acelasi titlu.

Consider ca povestile pe doua roti nu pot avea sfarsit, asa cum se zice ca mersul pe bicicleta nu se uita niciodata, nici la placerea de a fi liber in miscare nu cred ca poate renunta cineva.

Oameni deosebiti, unii cunoscuti, altii la prima intrevedere se confeseaza in legatura cu momentul in care echilibrul, cele doua roti si pedalele s-au aliniat in viata lor. Desigur dinamica este asigurata din start de subiectul ce te pune in miscare.

Mi-a fost greu sa selectez povestile ce mi-au placut cel mai mult, de top nici nu se pune problema. M-au facut sa rad, mi-au trezit amintiri, m-au facut sa citesc din mers, m-au tinut captiva in paginile parfumate, iar ei sunt doar o parte: Amalia Enache, Bogdan Hrib, Roxana Farca, Anamaria Ionescu, Memo, Tony Mott, Laura Pascu Andra Pavel, Adina Speteanu, Vlad Stroescu.

Fiecare poveste, fiecare amintire a celor 27 a participat la transformarea mea, mi-au dat de gandit, au facut niste sinapse, dar mai ales au trezit in mine un dor.

Un dor sfasietor m-a cuprins de „Licuriciul” care m-a purtat pe meleaguri straine in momentul cand am incheiat ultima poveste. De mers pe bicicleta am mers de prin clasa a 3-a, am invatat la tara la bunica, mai mare fiind am castigat chiar o Bicicleta Rosie la un concurs cunoscut in Bucuresti, dar scanteia s-a aprins de-adevaratelea abia in Danemarca, unde pe langa bicicleta am avut si mediul propice de a pedala in libertate.

Danemarca, tara in care pedalatul e mai presus de orice, tara in care oricine s-ar molipsi mai ales la inceput de primavara cand iti vine cheful sa pleci de acasa sa descoperi lumea sa traiesti. „Licuriciul” care a strabatut orasul in lung si in lat la orice ora. Bicicleta care a infruntat ploaia si frigul dar a vazut si marea si nisipul. Franturi de plimbari se asambleaza in fata ochelarilor mei ca un puzzle la care am visat sa-l pun in ordine demult.

Evenimentele ce promoveaza mersul pe bicicleta m-au adus alaturi de biciclisti consacrati, alaturi de o poveste ce incepe sa prinda viata si printre masinile din Bucuresti, o poveste in care cred si la care ma gandesc.

Citeste-o si hai sa ne alaturam lor, biciclistilor! Intr-o zi voi merge si eu pe bicicleta pana la Medgidia, altii au trecut deja spre mare!

 

 

Comments on: "Povesti pe doua roti de la Tritonic ~ August 2013" (1)

  1. Ce frumos! mi-ai deschis apetitul de citit dar si de mers cu bicicleta!

Lasă un răspuns

