Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Nu pot sa spun ca sunt tot timpul informata cu ce se intampla in tara asta, avand in vedere ca sunt tot timpul in miscare, dar de cateva zile incoace m-a uimit multimea care s-a mobilizat pentru a salva Rosia Montana si Romania implicit. 232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv4595=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 845999;6245ot1lsi

Ne plimbam prin Centrul vechi cand am vazut primul grup la inceput de saptamana stransi la Universitate si scandand. Ei, cam de atunci am inceput sa ma informez referitor la ce se petrece in jurul meu (cata indiferenta din partea mea pana atunci!) si cam ce isi propun cei numiti in functii sa faca cu amarata asta de tara.

Tot citind am aflat de marsul biciclistilor organizat de cei de la BikeWalk (care intotdeauna mi-au lasat o parere foarte buna) pentru a opri proiectul aprobat de Guvernul Romaniei de reincepere a lucrarilor de exploatare a aurului. Ne dorim integrarea Rosiei Montane in patrimoniul UNESCO. 232323232%7Ffp54378)nu=32( )3(2)8 7)WSNRCG=399368 8(7336nu0mrj     

Avand deja in plan sa fac o plimbare nocturna, pentru care urma sa inchiriez o bicicleta pentru 24 de ore , am trecut in agenda protestul ca linie de start.

Ii admir pe oamenii care au iest in strada sa protesteze, le port un respect nespus pentru simtul civic si pentru responsabilitatea, ce altii nu si-o asuma. 

Am ajuns pe graba la Piata Alba Iulia dupa ce m-a spetit cu bicicleta inch232323232%7Ffp54355)nu=32( )3(2)8 7)WSNRCG=3993688853336nu0mrjiriata sa ies de la metrou Unirii. Un baiat dragut mi-a scurtat chinul si scarile luandu-mi povara.  Pana sa ies la suprafata eram deja neagra, neagra de vaselina din cap pana in picioare, in nici un caz de suparare, am venit aici cu inima deschisa. 232323232%7Ffp54363)nu=32( )3(2)8 7)WSNRCG=3993688856336nu0mrj

Un grup micut, dar cu temele facute se stransese deja la start. In graba mea am uitat acasa fluierul, steagul, pancarda, hainele de pe mine nu rezoneaza cu cauza, iar vocea nu imi permite sa strig alaturi de ei…ma incalzesc la gandul ca prezenta mea totusi conteaza. Confirmarea o primesc imediat prin careva remarci cum ca „Ai inchiriat bicicleta sa vi la protest??” Pe mai bine de jumatate de traseu, doar doua biciclete I Velo alunecau pe sosea. 232323232%7Ffp54367)nu=32( )3(2)8 7)WSNRCG=399368885;336nu0mrj

Ma transform in Domnita Balasa si cer ca Rosia Montana sa fie patrimoniu UNESCO si bicicleta se transforma in Regele Carol I si rezonam.  Ocupam prima banda, incepem asaltul.  La fiecare stop, galagia ia forma unor cuvinte spuse din adancul inimii: „Uniti, salvam Rosia Montana!!”  „Rosia Montana, nu e de pomana!:”

Steagurile se inlantuie, creativitatea din temele pentru acasa se vede in tricourile handmade foarte variate, accesoriile pentru biciclete si altele. Toti credem cu tarie, iar marea majoritate o si arata , slogan dupa slogan fiecare intersectie. 

Unii soferi apreciaza efortul si curajul nostru si claxoneaza pentru a mari impactul acustic si a ii infierbanta mai mult pe protestatari.

Piata Alba Iulia- Piata Unirii- Piata Universitatii- Piata Romana- Piata Victoriei – Aviatorilor – Charles de Gaulle- Calea Victoriei

Numarul participantilor a crescut cu fiecare pas parcurs. Din Piata Victoriei vom continua marsul in mers, sloganurile se inmultesc si ele si infierbantate imbie lumea sa se alature: „Daca va pasa, iesiti din casa!!” Multimes isi varsa oful in fata TVR -ului , B1TV. Presa nu a fost alaturi de ei in cele 5 zile de protest de la Universitate, ba mai mult au dat o interpretare gresita despre ceea ce se intampla acolo populatiei de acasa. 232323232%7Ffp54368)nu=32( )3(2)8 7)WSNRCG=399368 936336nu0mrj

Problemele cu vocea ma reduc la tacere, doar la observatie si analiza. Oamenii de pe trotuare se opresc in drum si aplauza, la fel si cei de la balcoane speriati de galagie, dar impresionati de-a binelea. Daca va pasa, iesiti din casa, incurajeaza in continuare multimea aprinsa la cote maxime. 232323232%7Ffp54374)nu=32( )3(2)8 7)WSNRCG=399368 944336nu0mrj

Natiunile Unite- Piata Unirii- Piata Universitatii- Piata Romana

Se merge, se striga, grupurile se alipesc, toti striga pentru aceeasi cauza …vrem o alta Romanie, o tara careia sa ii pese de noi.

La Piata Romana, m-am retras din pluton, pluton ce a fost in permanenta inconjurat de jandarmi si politie. Un pluton inflacarat dar foarte civilizat. Bravo lor, tuturor celor care au venit sa arate ca vor si altceva.

O experienta extraordinara, m-a miscat pe dinauntru, m-a impresionat foarte mult. Puterea e in oamenii uniti!

Comments on: "Am fost si eu la protest Rosia Montana ~ 7 Septembrie 2013" (3)

  1. ce dragutza brosa cu tricolorul! Like!

  2. […] mea intalnire cu postcrosseri romani. Asta tot azi a fost intre crosul invers si protestul de la Rosia Montana. Am alergat vioaie din loc in loc cu inima deschisa pentru noi activitati. Am surprins albume […]

Lasă un răspuns

