Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


Hey Hey Hey, Hai in Londra daca vrei!🙂

Update: Aaaaah sa nu uit, asta e melodia ce am fredonat-o in Londra! „So how can you tell me you’re looooonely/ And say for you that the sun don’t shine?”2013-10-20 17.30.19

Ei bine, a doua zi de weekend si ea, am fugit cu Ivo intr-o alta escapada in Londra. Daca vremea pana acum m-a surprins ajungand seara pe luna plina in Guildford faptul ca am plecat gatite cu rochite si scaldate in razele soarelui asta a pus capac. Un capac vesel si jucaus cu cer senin.

Trenurile au fost indeaproape analizate de mine, pasionata de mersul cu trenul asa ca asta a fost ziua cand am circulat foarte mult cu metroul. Daca vreti sa mergeti intr-un city break in Londra tineti minte atunci ca pe weekend daca iti cumperi un bilet de tren (asa cum am facut noi venind din Guildford) poti cere si metrou inclus la acelasi pret. (adica economisesti 8 lire pentru sufletul tau).

Stiind programul muzeelor care se inchid in jurul orei 17, am inceput cu ele. Si ce alta alegere sa cucereasca topul muzeelor de pretutindeni, Science Museum. Locul de joaca al multor copii londonezi. M-a impresionat foarte mult purtarea uniformei ca un element de distinctie intre scoli, colegii, gradinite etc. Foarte colorate, vesele si purtate chiar si de profesorii insotitori, esarfele au facut valuri in capul meu. Stiti desigur,  esarfe in stiul cercetasilor.

Iar cum stiinta trebuie incercata, probata, simtita ei bine, interactivitatea muzeului atrage un numarul mare de vizitatori. Mi-ar placea sa particip la reamenajarea muzeelor din Romania si schimbarea mentalitatii romanesti unde: nu vorbiti, nu atingeti si nu va apropiati indeparteaza de fapt noua generatie de placerea de a vizita un muzeu.

Galagie, vanzoleala, forfota denota dorinta vizitatorilor de a invata. Activitatile interactive dedicate celor mici ii pot tine ocupati chiar o zi intreaga. De retinut aici este faptul ca intrarea este si ea gratuita.54

Muzeul de Stiinte Naturale un Antipa de proportii mult mai mari era si el in plina agitatie si descoperire. Intrarea se face din spatiu, intrand apoi printre stele si constelatii, prin centrul soarelui si BUM galerii si vitrine care asteapta sa fie manevrate, intoarse, atinse si incercate de un numar cat mai mare de invatacei.

Cu siguranta si aici ai putea petrece o zi intreaga luand la rand toate incaperile insa noi avem un traseu mai lung pus la punct asa ca ma rezum la a analiza salile si grandoarea locului, constelatiile desigur o placere de a mea iar apoi ne vom indrepta in graba spre Kensington Park printre stropii de ploaie ce sterg urmele pasilor pe care am venit.noi1-1024x680

„Ca veveritele dupa ploaie” ar trebui sa inlocuiasca proverbul cu ciupercile. Agile si dragalase isi pregatesc proviziile pentru la iarna, ingroapa ghinde cu spor. Frunzele platanilor se scalda acum in razele de soare ale inserarii scuturandu-se inca de stropii de ploaie. O imagine ce nu sti cu ce anotimp sa o asociezi. In veselia noastra scoatem trepiedul si incepm sesiunea foto.noi4

Kensington Palace prinde contur din descrierile din „Viata secreta a Printesei Diana” caut din priviri ferestrele apartamentelor 6 si 7. Alei late, pasari de toate natiile, lacul o bucata de oglinda in centrul parcului. Ma gandesc ce binecuvantare e parcul asta pentru a-ti desfasura antrenamentul zilnic. Asa cum facea si Diana in diminetile petrecute la Palat.

De aici, cu avant iar la metrou spre St. Paul Chatedral, unde fiind duminica, desigur urma sa inceapa slujba. Intotdeauna am admirat civilizatia si bunul simt din Bisericile altor religii. Catedrala este o cladire impunatoare, imensa, iar in interior sau abunda linistea, doar sunetul pasilor in atata spatiu  iti dau fiori. 2013-10-20 19.18.52

Seara s-a lasat pe strazile londoneze, iar sclipirile felinarelor schimba dimensiunea autobuzelor cu doua etaje, par acum si mai mari. Ne indreptam spre London Bridge si chiar daca traseul este deviat din anumite motive, ajungem destul de repede si fara prea mari batai de cap. Exista un plan B in subteranul Londrei in orice situatie.gap3

Iesim la suprafata la o distanta de ajuns incat sa contemplam  luminitele londoneze si la podul ce se mareste cu fiecare pas cu care ne apropiem. Spun cu mana pe inima ca mi-a placut foarte mult si l-am traversat bucuroasa nevoie mare. Multicultaralitatea data de multimea de turisti straini si de limbile vorbite parca te rupe din context insa luna plina ce straluceste in coltul podului de atrage ca un magnet. E o imagine deosebita, de unde dom’le smogul specific londonez de care ne vorbea la lectiile de engleza cand eu pot sa numar si stele chiar din buricul orasului?!

Inconjuram si Tower of London, stralucind si el in lumina lunii feeric, adevarata poveste. O adiere calduta incepe sa ne sufle pe la urechi, asa ca este timpul sa ne oprim sa bem un ceai la Wagamama (mi se plimba si acum limba in gura cand ii spun denumirea, desi nu e mare lucru). Ce ceai puteam sa incercam in Londra?! Ei aici vine povestea care ma fascineaza si care imi va ramane intiparita pentru totdeauna ca o amintire strict londoneza.

Ei bine, cand voi spune Londra indiferent de context, ma voi duce cu gandul la ghimbir. Da da, ghimbir ai citit bine, si nu pentru ca in Anglia ar fi cumva o clima tropicala insa desigur resursa lor provine din colonii. Asa ca m-am delectat cu ceai de ghimbir, biscuiti de ghimbir, bere de ghimbir, toate trezind papilele gustative la viata. M-am intors cu rezerve de ceai si biscuiti, cei din urma fiind dati gata inca din avion.  Cererile pentru berea de ghimbir curgeau garla la Ivonici care avea bagaj mai mare. Negocierile au fost pana la ultimul litru. Pentru cei ce nu au incercat inca berea de ghimbir, este o bautura non-alcoolica, revigoranta in Romania se gaseste in Plafar si in Mega Image.  Pentru beneficiile consumului de ghimbir va zic doar cateva de sezon: imbunatateste imunitatea, tuse, raguseala, elibereaza sinusurile, pentru toate detaliile cititi aici.

Inainte sa luam trenul spre Guildford, am traversat podul Embarkment pe jos pentru a admira inca o data peisajul Londrei ce-ti fura inima. Tamisa involburata la picioarele podului freamata inca de ultimele barci-taxi.

PS: Cat s-au scuturat cei cativa stropi de ploaie intre muzee si Kensington Park, ne-am avantat intr-o librarie foarte chic, unde am cerut curioase fiind cartea ce inca nu a ajuns sa fie tradusa in romana a lui Kate Morton, „The Secret Keeper” o minunatie. Dar adevarata intalnire cu librariile din Anglia intr-un articol nou.

PS2: More pictures will come!

//

Comments on: "London Museums and parks ~ Second Day, October 2013" (1)

  1. Ce frumos ai povestit! ai descoperit detalii care mie mi-au scapat, cum ar fi aranjarea de la Natural History Museum…eu desi am mers acum a doua oara la acest muzeu nu am facut analogia dintre bila mare rosie prin care am urcat si soare…spre rusinea mea…abia astept ulmatoarele povestiri despre impresiile britanice😉

Lasă un răspuns

