Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!

Guildford ~ October 2013


232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv4355=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3;;8 245ot1lsiGuildford, un orasel foarte frumos aflat la jumatatea distantei dintre Londra si Portsmouth. Se ajunge foarte repede cu South-West Train in jumatate de ora esti deja cuprins de magie. Asa se face ca am retrait pentru inca doua zile amintirile din Aarhus, un orasel asemantor insa diferenta dintre cele doua este ca Guildfordul este tradus pentru oricine.

Nu pot sa imi dau seama inca ce ma fascineaza atat de mult la acest tip de orase. Sa fie oare cladirile din caramida, linistea deplina claxoanele si sirele de ambulante fiind lasate parca in alta lume, pistele special amenajate pentru biciclisti, modul de aranjare asa pe deal, sau poate mai bine zis toate la un loc.

12 lire costa biletul de tren pentru a ajunge in Guildford din Londra, asta daca vei fi convins ca merita sa ii acorzi o zi.

Primul loc ce iti va fura pasii este cu siguranta Castelul. Sau mai bine spus turnul din Guildford, aflat desigur pe un deal oferindu-ti ocazia unei panorame foarte frumoase. Chiar daca este luni, poti sa te plimbi in curtea turnului ba chiar sa admiri gradinile verzi ce parca vor sa sfideze toamna.  Pretul de vizitare pentru o zi normala este de 3 lire pentru adulti.232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv (75=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3;5(95245ot1lsi

Guildhall sau casa cu ceas aflata pe strada principala, High Street se poate vizita ghidat si gratuit chiar in fiecare luni la ora 14:00. Fiind singura curioasa in acea luni, ghida nu s-a dat inapoi de la a imi povesti toata istoria orasului. Am vizitat incaperile, iar schimbarile ce i-au fost facute din Epoca Medievala pana acum mi le arata cu foarte mare pathos.  Retineti faptul ca Guildhall a fost pentru foarte mult timp primaria orasului, dar si locul unde se dadeau sentinte (tribunal) fiind prevazut cu un tunel de legatura cu sectia de politie pentru a aduce inculpatii.

Nu o sa trec cu vederea modul mai putin conventional de a vizita un oras, pentru ca de data asta am acordat foarte mult timp vizitarii librariilor. Doamne si sunt atat de multe si de diferite incat pur si simplu timpul se dilata. Magazine intregi cu felicitari si vederi si poate ca vei ramane si tu surprins sa vezi ca sunt in fiecare alte modele.

Fascinata pe deplin am gasit si un magazin in stilul Antic Exlibris, cu denumirea de Oxfam o minunatie cu reduceri si carti de anticariat. Cu greu m-am stapanit sa cumpar doar niste felicitari. Cultura asta de a trmite felicitari de multumire cred ca este de vita regala. Printesa Diana scria intotdeauna scrisori de multumire dupa evenimentele organizate sau la care lua parte. 232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv45;(=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3;;8 ;245ot1lsi

Catedrala St. Mary se afla pe strada cu muzeul Guildford si cu magazinul cu specific bisericesc. Ei aici vine o mare surpriza pe fata mea. Contrar magazinelor bisericesti de pe la noi, acestea sunt mai putin stralucitoare de obiecte sfinte si mai literare. Asa am gasit foarte multe carduri cu mesaje motivationale, agende, apoi agendele mi-au dat mare bataie de cap. Cu toata reducerea de 10% pentru studenti trebuia sa ma potolesc si sa aleg o singura agenda, asa ca a trebuit sa dau doua ture pentru a putea lua decizia cea grea. M-am decis inainte de a pleca din oras la „Words to warm a Teacher’s heart” o bijuterie pentru suflet.232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv9 6 =ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3(;723245ot1lsi

Guildford Museum si el cu intrarea libera pentru cine vrea sa ii treaca pragul este micut, retras si foarte linistit si m-a impresionat si el in felul lui. La intrare aveau amenajate cateva standuri in cinstea echipei de fotbal a orasului. Istoric si chiar un concurs (daca stateam eu putin mai mult sigur plecam cu tricou oficial si cu semnaturi pe el). Istoria mestesugurilor ma surprinde cu cateva colectii de broderii si cusaturi frumoase foc. Si sa nu mai zic ca la un moment dat, era o camera cat vedeai cu ochii numai machete de trenuri si locomotive,  fiind reprezentata acolo gara din Guildford. 232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv9(53=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3;5(9;245ot1lsi

Desi micut, si vechi cu scartait in podele,  si el interactiv te imbie sa pui mana, sa probezi haine, sa asculti caruselul si alte cate si mai cate minunatii.  Va este clar faptul ca nu am plecat de aici fara un fluier ce imita fluieratul trenului si fara bomboane impachetate sub forma de mingi de fotbal.994577_656881064345663_384170022_n

Pelerina mi-a stat alaturi si in Guildford topaind bucuroasa in cateva dusuri caldute de nici nu te gandeai ca e toiul toamnei. Canalul iti ofera daca ai sufiecient timp de petrecut plimbari incepand cu 6 lire dar de asemenea poti face drumetii, poteca fiind amenajata pentru 8 kilometri daca imi aduc eu bine aminte. Mai mai ca poti pleca spre Londra pe jos, sau cu bicicleta de ce nu.🙂

Seara Ivo a propus sa cinam la Restaurantul lui Jamie Oliver, deci asa oferta nu e de refuzat. Am mancat niste orez cu ciuperci Ivo somon cu ceva, condimente de toate felurile si gusturi dintre cele necunoscute. Mi-a placut intradevar modul cum culoarea bleu conferea liniste si mi-a mai placut atmosfera data de toate soiurile de borcane pline pregatite pentru iarna.84

Ultima zi, nu m-am lasat venisem pregatita cu cateva coordonate pentru geocaching. Asa ca am intins pasul sa gasesc Stoke Park.  Pana sa gasesc cutia,  intrata fiind in parc am fost surprinsa sa gasesc 2 terenuri de tenis cu acces liber, un uimitor „sensory garden” si un lac mai ceva ca in poveste. Ei si daca nu vi se pare nimic spectaculos,  atunci sa va spun de terenurile de cricket si fotbal care se intind cat vezi cu ochii la iesirea din parc, ba mai mult am prins si o echipa de fete la antrenament chiar daca ploaia incepuse sa se scuture bine de tot. Nu mi-a parut rau ca tocmai zona unde era cutia ascunsa, perimetrul era incercuit pentru mentenanta copacilor. Niste meseriasi lucrau de zor la cosmetizat copacii.232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv3666=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3(;724245ot1lsi

Drumul spre Stoke Park m-a purtat printr-un cartier de case ce mai, picatura din cele din Abbyhoy, Aarhus. M-am urcat in tren spre Londra fara sa ma mai uit inapoi. Chiar daca intradevar am simtit ca timpul mi-a permis sa fac tot ce mi-am propus, despartirea tot despartire ramane.232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv8326=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3(;726245ot1lsi

Londra m-a asteptat cu Covent Garden si animatiile de strada, cu pietonale strabatute la pas pana la ultima clipa. Aici subliniez faptul ca Green Bus spre aeroportul Luton sunt la jumatate de pret fata de National Express, adica 7 lire. Plecarea se face tot din spatele garii Victoria.232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv7835=ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3(;8;7245ot1lsi

Am mai prins schimbarea garzii de data asta la Muzeul Cavaleriei, si am preferat sa nu ma las pagubasa pana nu reusesc sa momesc cateva veverite cu biscuitii de ghimbir sa se catere pe piciorul meu asa cum am vazut in gradina de la St. Paul niste fetite. Surprinzator dar am reusit, ba mai mult am reusit sa fac si poza momentului singura singurica.232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv;59 =ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3(;934245ot1lsi

Porumbeii m-au asaltat si ei fiind vorba de biscuti asa ca am petrecut cateva ore minunate inainte sa adorm. In loc sa numar oi, ce credeti ca am numarat din avion in ritualul meu de a adormi? Ei bine vreo 15 stadioane cu nocturna aprinsa. Asta mai zic si eu infrastructura sportiva, si nu era altceva decat marti seara.232323232%7Ffp83232)uqcshlukaxroqdfv462 =ot)23;;=4;3=998=XROQDF)2 9;3(;734245ot1lsi

“Ladies and gentlemen, as we start our descent, please make sure your seat backs and tray tables are in their full upright position. Make sure your seat belt is securely fastened.”

„Ladies and gentlemen, welcome to Otopeni- Henry Coanda Airport. Local time is 1:30 and the temperature is 9 degrees.” 603472_650923721608064_1200731242_n

Clipesc somnoroasa o data si revad in minte ultimele 4 zile. A fost o excursie de exceptie!

Lasă un răspuns

