Believe in yourself and you will succeed! Follow your dreams and you will be happy!


E iarna de-adevaratelea acum si ma gandeam recent la o idee. Nu am facut niciodata un bilant sa vad cate carti am citit de-a lungul unui an. Pe 2014 am incheiat deja 2 si sunt pe la jumatate cu a treia. Desigur, aici mai am o restanta, asa ca m-am hotarat sa o rezolv azi, intr-o zi alba si linistitoare. c2f5e2dcd72d778e04b7c66c7e7ff63b-5467464-300_300Sursa: – www.okazii.ro

In periplul meu pe la casele regale m-am oprit din nou in Romania. Comandasem deja cartea la elefant pe cand dintr-o privire am zarit-o in raftul bibliotecii de la scoala. Atunci mi-a rasarit pe buze intrebarea ce a venit ca un pumn: cum de nu aveam pana in ziua de fata o fisa valabila la biblioteca scolii?! La o saptamana distanta, am facut o prezentare clasei legata de istoricul scolii, se pare ca aveam una dintre cele mai cunoscute biblioteci din tara  pe vremea aceea (1942-43) fiind constituita din donatiile copiilor si invatatorilor.

Spre norocul meu, mi-a picat in mana tocmai primul volum, asa ca am alergat ca un copil alaturi de Maria si surorile sale. Am calatorit alaturi de a sa familie din Anglia in Malta apoi in Germania ca mai apoi sa iau drumul Romaniei.

O poveste induiosatoare ilustrata intr-un tablou din care parca nu iti vine sa te desprinzi. Descrierile ample iti zugravesc in fata ochilor imagini ce te rup de lumea inconjuratoare.

Inaintand in carte vei simti tristetea in condeiul Reginei, vei simti nelinistea si parca nici tie, cititorule, nu iti vine sa te desparti de varsta de aur in care esti liber, esti usor fara de griji, intovarasit de veselie, de cunoastere, de prieteni.

Hobbiurile nobile impartasite alaturi de surorile sale, calaritul si lieratatea de a petrece timpul in natura. Prietenii din copilarie, fii de marinari prieteni ai tatalui sau. Intamplari povestite de parca s-ar fi petrecut ieri. Lectiile si guvernantele alaturi de care au decoperit universul cartilor. Scrisori impartasite, legende dar si povesti adevarate te poarta parca intr-un film.

Prin confesiunile din acesta carte, Regina Maria a Romaniei deschide larg usile sufletului sau. Poti cu usurinta sa simti sinceritatea din cele scrise chiar daca volumul acesta este scris cu multi ani dupa trecerea frumoasei varste. Analiza elaborata a intamplarilor din viata familiei sale te vor ancora la varsta potrivita. sdesSursa: http://www.claudiatocila.ro

Si nu pot sa nu recunosc ca am lacrimat la citirea ultimelor pagini, la nunta celor doi, Ferdinand si Maria la a sa varsta frageda. Demonii din sufletul ei in zielele de dinainte de nunta cat si dupa parca te macina si pe tine ca cititor insetat sa afli secrete ale istoriei tarii, iar emotiile cresc in intensitate cu fiecare cuvant.

Finalul este presarat cu cateva fotografii ale personalitatilor importante ce si-au lasat amprenta in viata Mariei. Trasaturile-i de copila din vremea cand era Printesa Maria sunt fermecatoare, iesind in evidenta din paginile ingalbenite de vreme.

Iar pentru ca mi-a placut intr-atat de mult, am cumparat si continuarea de la elefant. Voi reveni cu completari din alta perioada a vietii sale.

Lasă un răspuns

